سرمربی پاراتکواندو: به دنبال رسیدن به سه سهمیه در رقابت های اردن هستیم

سرمربی پاراتکواندو: به دنبال رسیدن به سه سهمیه در رقابت های اردن هستیم

10 تیر 1398

«پیام خانلر خانی»: از اردیبهشت ماه سال جاری اردوهای پاراتکواندو کاران برای مسابقات اردن آغاز و مسابقات انتخابی درون تیمی نیز انجام شده است؛ تیم اصلی نفرات آن مشخص شده و بیست و سوم تیر ماه عازم رقابت‌های اردن می‌شویم.

 

او ادامه داد: این رقابت‌ها یک مرحله از گزینشی پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو است و امتیاز آن برای توکیو ۴۰ امتیاز است که تمام تلاش ما این است که با امتیاز کامل از این رقابت‌ها برگردیم.

 

او در توضیح نفرات تیم اعزامی به رقابت‌های اردن گفت: نفرات برتر ایران را انتخاب کردیم اما تکواندو کاران معلول ایرانی در اردن باید با حریفان سرسختی از اروپا و سایر کشورها روبرو شوند. اگر بتوانیم از این مسابقات امتیاز کامل بگیریم بدون شک راهمان برای اعزام سه نماینده به رقابت‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ هموار خواهد شد. البته یک نفر از ملی پوشان (مهدی پوررهنما) حضورش در توکیو قطعی است و اگر در مسابقات اردن مدال طلا کسب کند بدون شک با رنکینگ یک عازم بازی های پارالمپیک ۲۰۲۰ خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه سه سهمیه را باید از طریق رنکینگ بگیریم عنوان کرد: اگر در رقابت‌های اردن ۲ سهمیه از رنکینگ کسب کنیم نمی‌توانیم در رقابت‌های قاره‌ای شرکت کنیم. به دنبال آن هستیم که در سبک وزن و سنگین وزن امتیاز لازم را برای ورودی پارالمپیک کسب کنیم.

 

سرمربی تیم پاراتکواندو در ادامه با یادآوری سطح بالای مسابقات گفت: رقابت‌های اردن هر چند که قهرمانی آسیا به شمار می‌رود اما چون شرکت در آن آزاد است از دیگر قاره‌ها نیز مدعیان به اردن خواهند آمد و به نوعی یک جام جهانی کوچک به شمار می‌رود.

 

او در پایان تصریح کرد: تیم ملی پارا تکواندو ایران زیر نظر کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون تکواندو فعالیت می‌کند و این ۲ نهاد حمایت ویژه ای از تیم دارند. امیدوارم با این حمایت‌ها بتوانیم نتایج درخشانی کسب کنیم.

 

 سعید صادقیان پور در وزن ۶۱- کیلوگرم (K۴۲)، محمدرضا شعبانی در وزن ۷۵- کیلوگرم (K۴۲)، احمد نریمانی در وزن ۷۵+ کیلوگرم (K۴۲)، مهدی بهرامی آذر در وزن ۷۵+ کیلوگرم (K۴۳)، سجاد جوانبخت در وزن ۶۱- کیلوگرم (K۴۴)، مهدی پوررهنما در وزن ۷۵- کیلوگرم (K۴۴)، محمود جعفرزاده در وزن ۷۵- کیلوگرم (K۴۴)، علیرضا بخت در وزن ۷۵- کیلوگرم (K۴۴) و اصغر عزیزی در وزن ۷۵+ کیلوگرم (K۴۴) ۸ ملی پوشان پاراتکواندو اعزامی به رقابت های اردن هستند.

همچنین در بخش بانوان نیز مهتاب نبوی به عنوان نماینده ایران به اردن اعزام می‌شود.

 

مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ به میزبانی اردن و روز ۲۷ تیرماه برگزار می‌شود.

 

منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است