مسابقات قهرمانی ملی بوچیای مردان در مشهد آغاز شد

مسابقات قهرمانی ملی بوچیای مردان در مشهد آغاز شد

17 تیر 1398

مدیر عامل آسایشگاه معلولان شهید فیاض بخش : در این دوره از مسابقات که از امروز در مشهد آغاز شده است تعداد ۱۱۵ شرکت کننده با یکدیگر رقابت می کنند.

 

یوسف کامیار افزود: دهمین دوره مسابقات قهرمانی ملی بوچیا ویژه مردان معلول از ۱۷ تیرماه آغاز و تا بیستم این ماه در ورزشگاه مرحوم علی حمیدی مشهد برگزار می شود.

 

بخش بانوان این دوره از رقابتها نیز با شرکت ۱۷۰ نفر از بانوان معلول از ۱۳ تا ۱۶ تیر ماه کنونی در مشهد برگزار شد که در این رقابت ها تیم های تهران الف، خراسان رضوی و تهران ب به ترتیب رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.

 

بوچیا نوعی ورزش ویژه معلولان جسمی حرکتی است که در اصل برای افراد دارای فلج مغزی طراحی شده بود اما درحال‌حاضر ورزشکارانی با معلولیت‌های چندگانه و شدید حرکتی همانند آتروفی عضلانی نخاعی نیز آن را اانجام می دهند.

 

در این ورزش هدف، پرتاب توپ‌های رنگی به نزدیکی توپ سفید یا جک‌بال است و شرکت‌کنندگان می‌توانند توپ‌ها را برحسب توانایی‌هایشان با دست یا پا و یا در ناتوانی‌های شدید با سر و یا یک وسیلهٔ کمکی (رمپ) پرتاب کنند و در پایان هر دور، داور بر اساس میزان نزدیکی توپ‌ها به جک‌بال به بازیکنان امتیاز می‌دهد.

 

منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است