۲۸۰ کودک دارای اختلال شنوایی در چهارمحال و بختیاری شناسایی شد

۲۸۰ کودک دارای اختلال شنوایی در چهارمحال و بختیاری شناسایی شد

20 تیر 1398

اشرف عسگری : آمار دقیقی از تعداد خانم‌های معتاد در استان وجود ندارد.

 

معاون امور پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه از متقاضیان درمان اعتیاد در استان، تنها یک درصد خانم‌ها هستند، افزود: مراکز اقامتی برای پذیرش بانوان معتاد در استان وجود دارد و اگر این قشر توانایی پرداخت تعرفه برای ترک اعتیاد خود را نداشته باشند، سازمان بهزیستی این تعرفه را پرداخت خواهد کرد.

 

عسگری در خصوص جدایی فرزند از والدین معتاد، گفت: بر اساس گزارش‌های دریافت شده و در صورت لزوم اورژانس ۱۲۳ نسبت به این مهم اقدام کرده و در صورت نیاز فرزند به بستگان یا مراکز بهزیستی داده خواهد شد و پس از بررسی، تصمیم‌گیری و در چرخه حمایت بهزیستی قرار گرفتن به والدین خود داده می‌شود.

 

وی تاکید کرد: از نظر فرهنگی موضوع ترک اعتیاد بانوان به درستی در جامعه جا نیفتاده و برخی خانواده‌ها از پاگذاشتن بانوان در مراکز ترک اعتیاد به دلیل مواردی همچون ترس از آبرو، جلوگیری می‌کنند.

 

عسگری گفت: دارو درمانی برای بانوان معتاد در استان پیش‌بینی شده و قرار است مراکز ویژه درمان MMT در چهارمحال و بختیاری ایجاد شود.

 

معاون امور پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در میان دانشجویان گرایش به مواد مخدر صنعتی بیشتر است که به دلیل نگرش غلط در شب امتحان مواد مخدر شیشه یا قرص ریتالین استفاده می‌شود غافل از اینکه ممکن است یکبار مصرف موجب اعتیاد به این مواد شود.

 

۷۶ مرکز مشاوره در چهارمحال و بختیاری در حال فعالیت است

 

عسگری بیان کرد: متاسفانه استفاده از این مواد در خوابگاه‌های دانشجویی استان به چشم می‌خورد که پیامدها ناخوشایندی دارد و باید دانشگاه‌ها در این زمینه ورود کنند.

 

معاون امور پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری در زمینه اختلالات شخصیت نوجوانان گفت: ۷۶ مرکز مشاوره در استان در حال فعالیت است که تعدادی از آنان در این خصوص ارائه خدمت می‌کنند.

 

عسگری بیان کرد: سال گذشته در استان برای ۵۲ هزار کودک تست بینایی انجام شد و از این تعادد ۱۳ هزار نفر دارای اختلال بینایی شناسایی و تحت درمان قرار گرفتند.

 

معاون امور پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: سال گذشته ۱۸ هزار و ۲۰۰ کودک نیز غربالگری شنوایی شدند که از این تعداد ۲۸۰ نفر دارای اختلال شنوایی شناسایی و تحت درمان قرار گرفتند.

 

منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است