پای سخنان یک قهرمان؛ در مسیر موفقیت از پای نخواهم نشست

پای سخنان یک قهرمان؛ در مسیر موفقیت از پای نخواهم نشست

22 تیر 1398

«روح الله رستمی» که زاده قم است در نوجوانی به تهران می‌آید تا شاید بتواند با استفاده از امکانات این کلان شهر بتواند جایی برای خود دست و پا کنند و این تلاش‌ها در نهایت به نتیجه ختم شد؛ وی از طریق مربیان محلی وارد ورزش معلولان می‌شود و در نهایت توانست در رقابت‌های جهانی جوانان نامی برای خود دست و پا می‌کند.

 

او می‌گوید: از بچگی به ورزش علاقه مند بودم اما معلولیت محدودیت‌هایی را ایجاد کرد و آنچنان نتوانستم توانایی‌هایم را به کار به گیرم تا اینکه پس از آشنایی با رشته وزنه برداری معلولان زیر نظر کادر فنی و مربیانم تلاش را شروع کردم و در کمترین زمان ممکن توانستم مدال طلای مسابقات جهانی آمریکا را کسب و پس از آن نیز در رقابت‌های جهانی مالزی مدال نقره به دست آوردم. با کسب این ۲ مدال باید خود را برای پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن آماده می‌کردم.

 

تلاش‌ها سخت بود و باید تمریناتم بیش از پیش بود زیرا رقابت‌های پارالمپیک سطحی بالاتر از جهانی داشت و آنجا وزنه بردار چینی و مصری به عنوان حضور داشتند.

 

اما رستمی مصمم به کسب مدال است، می‌گوید به عنوان عضوی از کاروان «رئیسعلی دلواری» راهی لندن شدم تا بتوانم در این آوردگاه نیز برای ایران افتخار کسب کنم. در لندن با وجود رقیبان سرشناس با مهار وزنه ۲۰۸ کیلوگرمی پس از وزنه‌بردار چینی و بالاتر از «ابراهیم شعبان» از مصر نشان نقره آن دوره از بازی‌ها به من رسید. اما در ریو ۲۰۱۶ نتوانستم حضور پیدا کنم و امیدوارم دومین مدال المپیکیم در توکیو ضرب شود.

 

از رکورد جدیدش سوال می‌کنم اما می‌گوید فعلاً معلوم نیست چون باید در دسته ۸۰ کیلوگرم وزنه بزنم. دلیل این تغییر وزن را نیز خستگی ناشی از کم کردن وزن در دسته ۷۲ کیلوگرم می‌داند. البته او مدعی است که همچنان در دسته ۸۰ کیلوگرم نیز امید رسیدن به سکو است.

 

وقتی که از کار و شغلش سوال می‌کنم پاسخ می‌دهد: تنها کارم و حرفه ام ورزش است و با تحصیلات و چندین عنوان جهانی و پارالمپیکی نمی‌توانم یک کار مناسب پیدا کنم به هر جا که درخواست دادم جواب سربالا شنیدم. البته این مشکل تنها به من مربوط نیست بلکه بسیاری از ورزشکاران معلول به ویژه وزنه برداری نیز با آن دست به گریبان هستند. اسپانسر شخصی نیز ندارم. البته در بین وزنه برداران تنها سیامند رحمان به خاطر ویژگی‌های خاص و معروفیتی که دارد اسپانسر دارد.

 

از پاداش‌ها سوال می‌کنم تاکید می‌کند پس از کسب مدال طلا در جاکارتا پاداش‌ها با تأخیر داده شد. این پاداش نمی‌تواند تنها صرف هزینه‌های روزمره شود باید یک پشتوانه‌ای نیز داشته باشم. او می‌گوید قرار است حقوقی از سوی کمیته بین المللی پارالمپیک به کسانی که احتمال مدال در توکیو دارند پرداخت شود اما تا کنون در این زمینه تصمیمی گرفته نشده است و ما همچنان منتظر هستیم.

 

وی با اشاره به برنامه‌های پیش رو تصریح کرد: هدف نخست و اولویتم حضور در توکیو ۲۰۲۰ و کسب مدال طلا است تا بتوانم ضمن افتخار آفرینی به نشان طلای بزرگترین تورنمنت ورزشی دنیا دست پیدا کنم.

 

تیم ملی پاراوزنه برداری ایران بامداد امروز  با ترکیب سیدیوسف یوسفی در دسته ۵۹ کیلوگرم، امیر جعفری در دسته ۶۵ کیلوگرم، نادر مرادی در ۷۲ کیلوگرم، روح الله رستمی ۸۰ کیلوگرم، سیدحامد صلحی پور ۹۷ کیلوگرم، سامان رضی و علی اکبر قریب شیء ۱۰۷ کیلوگرم، منصور پورمیرزایی و سیامند رحمان در دسته به اضافه ۱۰۷ کیلوگرم عازم قزاقستان شد تا در رقابت‌های قهرمانی این رشته که در شهر نورسلطان برگزار می‌شود حضور یابد.

 

رقابت‌های پاراوزنه برداری قهرمانی جهان از شنبه ۲۲ تیرماه در کشور قزاقستان آغاز می‌شود و تا جمعه ۲۸ تیرماه در شهر نورسلطان بر پا خواهد بود.

 

منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است