حمید‌رضا محترم: رسانه‌ها برای فرهنگ‌سازی به کمک توان‌یابان بیایند

حمید‌رضا محترم: رسانه‌ها برای فرهنگ‌سازی به کمک توان‌یابان بیایند

29 تیر 1398

 حمید رضا محترم توان‌یاب ناشنوا و طراح استارت‌آپ «هاناپ» که به عنوان استارت‌آپ برتر سومین رویداد توان‌تِک معرفی شد، گفت: به جایزه‌ای که در سومین رویداد توان‌تِک برای استارت‌آپ رفع نیازهای ناشنوایان دریافت کرده است، افتخار می‌کنم. رسیدن به این جایگاه حق من و همراهانم بود.

به گزارش ستاد خبری توان‌تِک؛ «حمید رضا محترم» مدیر استارت‌آپ هاناپ برتر در گفت‌وگو با خبرنگار این ستاد گفت: کار ما اختصاصاً در حوزه ناشنوایان است و نیاز‌های ناشنوایان را برآورده می‌کند.

محترم با اشاره به اینکه به جایزه‌ای که در سومین رویداد توان‌تِک برای استارت‌آپ رفع نیازهای ناشنوایان دریافت کرده است، افتخار می‌کند گفت: می‌توانم بگویم رسیدن به این جایگاه حق من و همراهانم بود، ما خیلی زحمت کشیدیم. طی کردن این مسیر کار راحتی نبود، چند بار طرح عوض شد و ما همه‌ی تلاشمان این بود که ناشنوایان بتوانند راحت‌تر کار کنند و به لطف خدا موفق شدیم.

وی در خصوص تأثیر تکنولوژی در زندگی افراد دارای معلولیت گفت: قبل از اینکه دنیای مجازی شکل بگیرد، ناشنوایان مشکلات زیادی داشتند. در واقع دنیای مجازی ناشنوایان را توانمند کرد و باعث شد برای رفع مشکلات به همدیگر کمک کنند.

محترم معتقد است که با تکنولوژی می‌توانیم مستقل عمل کنیم. در رفع مشکلات ناشنوایان در قدم‌های اول هستیم و باید همه تلاش خود را در این راه به کار ببریم.

وی با اشاره به نقش دولت و وزارت ارتباطات از آنها خواست تا برای افراد دارای معلولیت زیرساخت فراهم کنند. و با فراهم شدن زیر ساخت‌ها ما می‌توانیم کارهای بزرگی برای ناشنوایان انجام دهیم. متاسفانه من تاکنون چندین بار درخواست دادم، ولی جوابی نگرفته‌ام.

مدیر استارت‌آپ هاناپ در ادامه خاطر نشان کرد هر چه در زمینه استارت‌آپ‌ها و فعالیت‌های توان‌یابان اطلاع رسانی شود برای ما بهتر خواهد بود و علاوه بر دیده شدن انگیزه بهتر کار کردن نیز خواهیم داشت.

وی در پایان از رسانه‌ها خواست تا به این جامعه کمک کنند تا با فرهنگ‌سازی مشکلات توان‌یاب‌ها و ناشنوایان برطرف شود.

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است