کتابخانه نابینایان آذربایجان غربی چشم انتظار کمک خیرین

کتابخانه نابینایان آذربایجان غربی چشم انتظار کمک خیرین

12 مرداد 1398

مدیرکل کتابخانه عمومی آذربایجان غربی از عضویت 66 هزار نفر در کتابخانه های عمومی استان خبر داد.

 

‌علی فیروز نیا در گفت و گو با خبرنگار ایسنا‌ گفت: در حال حاضر 71 کتابخانه عمومی در استان وجود دارد که از این تعداد 11 کتابخانه روستایی و 60 کتابخانه شهری است.

 

وی با اشاره به اینکه کل زیر بنای کتابخانه های عمومی 45 هزار و 639مربع است که به ازای هر 100 هزار نفر 1/40متر مربع فضای مطالعه در کتابخانه های استان وجود دارد تصریح کرد: در هر یک از شهرستان های بوکان،پیرانشهر، چالدران، سردشت، ماکو و مهاباد 3 باب کتابخانه  و در تکاب، شاهین دژ و نقده 4‌، در خوی 9 ‌، میاندوآب 7‌ مورد، در پلدشت و شوط یک و در اشنویه‌، چایپاره 2‌، در سلماس 6 ‌و در ارومیه 13 کتابخانه ‌عمومی وجود دارد.

 

فیروزنیا افزود: کتاب های اهدایی در سال 97 به کتابخانه های استان 31 هزار و 374جلد کتاب در رده سنی کودکان، نوجوان،بزرگسال، ودرموضوعات کمک درسی‌، علمی، هنری، ادبی، تاریخی، دینی، فلسفی، روانشناسی ... بودند.

 

وی ادامه داد: بیش از یک میلیون نسخه کتاب در کتابخانه عمومی وجود دارد که حدود 800 هزار جلد در سال گذشته به امانت برده شده است.

 

مدیر‌کل کتابخانه عمومی آذربایجان غربی باتاکید بر اینکه بیشترین عضویت مربوط به دانش‌آموزان در رده سنی 12 تا 18 سال است، یاد‌آور شد: یک بخش نابینایان در کتابخانه مرکزی ارومیه وجود دارد که روشندلان از کل استان می توانند از منابع آن از طریق سرویس پستی استفاده کنند همچنین در حال حاضر 9971 کتاب گویا و 955 نسخه کتاب بریل در این بخش وجود دارد.

 

فیروز نیا با بیان اینکه 343 عضو نابینا در کتابخانه مرکزی ارومیه عضو هستند تصریح کرد: در بخش نابینایان تجهیزات ویژه ای مانند برجسته نگار، گرینتر بریل، بهدید و رایانه وجود دارد که در این زمینه نیازمند مساعدت خیرین برای افزایش تجهیزات هستیم.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است