چهار هزار معلول بینایی در قزوین نیازمند حمایت های اجتماعی هستند

چهار هزار معلول بینایی در قزوین نیازمند حمایت های اجتماعی هستند

15 مرداد 1398

مریم بیدخام در بازدید از موسسه نابینایان و کم بینایان استان قزوین اظهار داشت: این افراد مانند همه شهروندان برای فعالیت اجتماعی نیازمند امکانات مناسب هستند و در این راستا دفتر امور اجتماعی و فرهنگی از طرح های حمایتی و توانمندسازی تشکل‌های مردم نهاد حمایت خواهد کرد.

 

وی با بیان اینکه هدف اصلی موسسه نابینایان باید بحث توانمندسازی و حضور فعال روشندلان در جامعه باشد، اظهار داشت: خانواده‌ها توجه داشته باشند که یکی از اهداف مهم تشکل‌های مردم نهاد معلولان توانمند سازی این افراد از نظر اشتغال و استقلال مالی است.  

 

بیدخام با اشاره به لزوم پیشگیری و درمان معلولان کم بینا و نابینا، گفت: همه مسئولان، سازمان ها و نهادهای دست اندرکار باید عزم خود را برای بهبود وضعیت معلولان به کار گرفته و اجازه ندهند که مطالبات این افراد به فراموشی سپرده شود.

 

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین، گفت: ایجاد امکانات و شرایط لازم برای مشارکت فعالانه افراد نابینا در عرصه های مختلف اجتماعی موضوعی کاملا ضروری است و تجربه ثابت کرده که این روشندلان همواره قادرند آسیب های اجتماعی را در جامعه کاهش دهند.

 

بیدخام بر مستندسازی اقدامات انجام شده توسط سمن ها و اجرای طرح های توانمندی تاکید کرد و یادآور شد: هرچه قدر که معلولان در جامعه به مطالبات خود دست یافته و زمینه و بسترهای گوناگون فعالیت برای آنها فراهم شود، جامعه به توسعه یافتگی نزدیک تر خواهد شد.

 

منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است