یوسف‌زاده: پیش بینی کسب ۳ سهمیه پارالمپیک از مسابقات قزاقستان را داریم

یوسف‌زاده: پیش بینی کسب ۳ سهمیه پارالمپیک از مسابقات قزاقستان را داریم

11 شهریور 1398

سرمربی تیم ملی جودوی نابینایان و کم‌بینایان در ارزیابی از وضعیت ۶ جودوکار اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا در قزاقستان گفت: هر ۶ جودوکار از آمادگی بالایی برخوردارند اما تنها در دو وزن ۹۰ و مثبت ۱۰۰ کیلوگرم امید به کسب سهمیه بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو داریم.

 

محمدرضا حاج یوسف‌زاده ، با اشاره به اعزام ۶ جودوکار نابینا و کم‌بینا به مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه اظهار کرد: سعید کوهکن در وزن ۶۰- کیلوگرم، رضا غلامی ۶۶- کیلوگرم، علی عباس‌نژاد ۷۳- کیلوگرم، علی شنانی ۸۱- کیلوگرم، وحید نوری ۹۰- کیلوگرم و محمدرضا خیراله زاده ۱۰۰+ کیلوگرم ۶ جودوکار اعزامی به قهرمانی آسیا و اقیانوسیه هستند که برای شرکت در این مسابقات راهی قزاقستان می‌شوند. مسابقات از ۱۴ شهریور آغاز می‌شود و به مدت دو روز ادامه خواهد داشت.

 

او در پاسخ به این پرسش که در کدام وزن شانس زیادی برای کسب مدال و سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو وجود دارد؟ افزود: در تمام وزن‌ها امید به کسب مدال داریم اما این که در چه وزنی به مدال طلا دست پیدا کنیم بستگی به قرعه و عملکرد جودوکاران دارد. هر چند پیش‌بینی ما کسب سه سهمیه در این مسابقات است اما در دو وزن ۹۰ کیلوگرم وحید نوری و مثبت ۱۰۰ کیلوگرم محمدرضا خیرالله‌زاده شانس بالایی برای کسب مدال و سهمیه داریم.

 

سرمربی تیم ملی جودوی نابینایان و کم‌بینایان اضافه کرد: در حال حاضر خیرالله‌زاده رنکینگ یک دنیا و وحید نوری رنکینگ شش دنیا را دارند که برای حفظ رنکینگ خود باید در چند تورنمنت بین‌المللی شرکت کنند در غیر این صورت با افت رنکینگ مواجه می‌شوند. متاسفانه از ابتدای سال تا الان به دلیل شرایط اقتصادی امکان اعزام جودوکاران به جز یک مورد در آذربایجان وجود نداشته است. قطعا اگر نتوانیم در آینده شرایط اعزام جودوکاران به مسابقات مختلف را فراهم کنیم شرایط خوبی برای حفظ رنکینگ جودوکاران و کسب سهمیه نخواهیم داشت.

 

یوسف زاده همچنین پیرامون این پرسش که آیا بعد از قزاقستان تورنمنت دیگری برای اعزام جودوکاران پیش‌بینی شده است یا خیر؟ افزود: بعد از مسابقات قهرمانی آسیا قزاقستان دو تورنمنت دیگر پیش‌بینی شده که جایزه بزرگ ازبکستان اوایل مهر برگزار می‌شود که سعی داریم در این تورنمنت در صورت صلاحدید کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان شرکت کنیم. همچنین فروردین سال آینده تورنمنت دیگری در انگلیس پیش بینی شده که امیدوارم برای حفظ رنکینگ جودوکاران امکان شرکت در این تورنمنت نیز فراهم شود.

 

وی در پاسخ به این پرسش که امکان اعزام چند جودوکار به پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو وجود دارد؟ افزود: با توجه به سیاست کمیته ملی پارالمپیک مبنی بر اعزام تنها مدال آوران به پارالمپیک ۲۰۲۰، حتی در صورت کسب چند سهمیه تنها کسانی اعزام می‌شوند که شانس بالایی برای کسب مدال داشته باشند.

 

سرمربی تیم ملی جودوی نابینایان و کم‌بینایان در پایان گفت: برای آماده‌سازی جودوکاران برای شرکت در قهرمانی آسیا ۶ مرحله اردو پیش‌بینی شده بود که آخرین اردو در سالن جودو ورزشگاه آزادی برگزاری شد و تیم برای شرکت در قهرمانی آسیا امروز (دوشنبه) راهی قزاقستان شد. البته این که تمام جودوکاران اعزامی امکان شرکت در مسابقات را داشته باشند یا خیر بستگی به تایید کلاس‌بندی بین‌المللی آن‌ها دارد.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است