دومین جشنواره رسانه‌ای معلولان در اصفهان برگزار می‌شود

دومین جشنواره رسانه‌ای معلولان در اصفهان برگزار می‌شود

12 شهریور 1398

منصور گلناری : نخستین جشنواره ملی رسانه‌ای معلولان سال گذشته با دست خالی برگزار شد امیدواریم امسال حضور پررنگی را شاهد باشیم تا نشان دهد نگاه به معلولان تغییر کرده است.

 

وی ادامه داد: سال گذشته حدود  هزار و 300 اثر از هفت استان از جمله خراسان، گیلان، مازندران، یزد و تعدادی از آثار از سه کشور چین، پاکستان و اوگاندا به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

 

مسئول ستاد برگزاری جشنواره ملی رسانه‌ای معلولان اصفهان تصریح کرد: سال گذشته آثار جشنواره در ٢ بخش معلولان و در قالب مصاحبه، خبر، تیتر برگزار شد همچنین در بخش ویژه افراد غیر معلول آثاری که محتوای آن در خصوص معلولان بود ارسال کرده و در نهایت از ٦٠ نفر تقدیر به عمل آمد.

 

به گفته وی در آینده نزدیک پایگاه خبری معلولان آغاز به کار خواهد کرد.

 

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: وظیفه ما حمایت بیشتر از معلولان است اما متاسفانه در دوران گذار به سر می‌بریم.

 

مرضیه فرشاد خطاب به خبرنگاران معلول گفت: ایمان داشته باشید که اثر قلم و کار شما بیش از آن است که بتوان آن را تصور کرد زیرا کار شما می‌تواند یک فرهنگ ایجاد کند.

 

وی تصریح کرد: روش مطالبه معلولان باید در راستای فرهنگ سازی باشد و مسئولان و مردم و شهروندان برای این جایگاه و توانمندی‌های معلولان ارزش قائل شوند.

 

ساجده سادات رضوی زاده از اعضای دبیر خانه دومین جشنواره ملی رسانه‌ای معلولان در این نشست بیان کرد: در جشنواره امسال ٢ بخش ویژه و اصلی در هم ادغام شده و معلولان و افراد سالم با هم داوری می‌شوند.

 

وی ادامه داد: تنها تفاوت جشنواره امسال با سال گذشته این است که افراد سالم باید آثارشان از شهریور سال گذشته تا شهریور جاری در رسانه متبوع منتشر شده باشد و برای معلولان موضوع آزاد است.

 

رضوی زاده اظهار داشت: عکس خبری، عکس سوژه‌ای، تیتر، مقاله اجتماعی، گزارش مکتوب، گزارش مصور، قطعه ادبی، گفت‌وگو، طنز، کاریکاتور، مستند و فن بیان از جمله موضوعات جشنواره امسال است.

 

وی با بیان اینکه هر شرکت کننده می‌تواند سه اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال کند، افزود: آثار از ٢٠ مرداد تا ٢٢ مهر در دبیرخانه جشنواره مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

یکی دیگر از اعضای دبیرخانه دومین جشنواره رسانه‌ای معلولان اصفهان خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری جشنواره رسانه‌ای معلولان رساندن صدای آن‌ها به گوش مسئولان است.

 

محمدجواد خادمی افزود: معلولان دچار اجحاف شده و با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند.

 

وی ادامه داد: برغم قوانین موجود درباره معلولان و اختصاص بودجه بازهم شاهد عدم حمایت از این قشر جامعه هستیم زیرا مسئولان به صورت سلیقه‌ای عمل می‌کنند.

 

وی با اشاره به قانون حمایت از حقوق معلولان تصریح کرد: متاسفانه قانون حمایت از معلولان اجرایی نمی‌شود و برخی از مسئولان بندهای قانون را نادیده می‌گیرند.

 

 اکنون 120 هزار معلول در بانک اطلاعاتی بهزیستی اصفهان ثبت شد که این تعداد یک پنجم آمار معلولان در استان است و پیش‌بینی می‌شود که دستکم 500 هزار فرد معلول در استان ساکن باشند.

 

از مجموع معلولان زیر پوشش بهزیستی اصفهان 28 هزار نفر معلول جسمی حرکتی و 23 هزار نفر معلول ذهنی هستند.

 

منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است