حمایت از معلولان نیاز به مطالبه گری مقتدرانه دارد/ قانون استخدام معلولان رعایت نمی شود

حمایت از معلولان نیاز به مطالبه گری مقتدرانه دارد/ قانون استخدام معلولان رعایت نمی شود

12 شهریور 1398

مرضیه فرشادردر آئین رونمایی از پوستر دومین جشنواره رسانه ای معلولان گفت:بهزیستی  احترام زیادی برای برگزاری چنین جشنواره هایی واهمیت به معلولان قائل است. وظیفه ما حمایت بیشتر و اهمیت دادن به ارگان هایی است که به معلولان خدمت می کنند.

 

وی خاطرنشان کرد:ایمان داشته باشید که اثر قلم شما خیلی بیشتر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید. هنر و قلم شما هنرمندان و اصحاب رسانه می‌تواند دل‌های مردم و مسئولان را به سمت حمایت بیشتر از معلولان هدایت کند.

 

فرشاد در ادامه افزود: باید یادبگیریم که در زمینه این قشر از جامعه مطالباتمان را مقتدرانه پیش ببریم و از تکنیک‌های مطالبه‌گری استفاده کنیم تا به آنچه که می‌خواهیم دست یابیم.

 

شرایط شرکت در جشنواره رسانه ای معلولان

  دبیر برگزاری جشنواره رسانه‌ای معلولان  نیز در ادامه این آئین گفت: هدف از برگزاری این جشنواره آگاه سازی مردم نسبت به معلولان است، همچنان که همه باید آگاه باشیم فاصله هرکدام از ما تا صندلی چرخ دار فقط یک لحظه است و امکان دارد با تصادف یا حوادث دیگری دچار معلولیت شویم.

 

منصور گلناری ادامه داد:از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره،تغییر نگاه های عموما ترحم آمیز و دلسوزانه جامعه به معلولان است که بهترین راه برای تغییر این نگاه به میدان آمدن معلولان و نشان دادن توانایی‌هایشان است.

 

دبیرجشنواره رسانه‌ای معلولان اظهار داشت: بعضی از مسئولان با معلولان مانند یک تندیس رفتار می‌کنند ، در حالی که نه تنها از قانون سه درصد استخدام آنها را رعایت نمی‌کنند در عمل هم  حقوق اولیه معلولان را  رعایت نمی‌کنند.

 

گلناری در ادامه گفت: سال گذشته نزدیک به یک هزار و ۳۰۰ اثر از هفت استان کشور و چند اثر از کشور های چین، پاکستان و یک کشور آفریقایی به این جشنواره رسید.

 

وی افزود: موضوع آثار ارسالی برای معلولان آزاد است، اما آثار افراد غیر معلول باید در حوزه معلولان باشد. آثار افراد غیر معلول باید حتما از شهریور ماه  سال ۱۳۹۷ تا شهریورماه سال جاری منتشر شده باشد.

 

دبیرجشنواره رسانه‌ای معلولان درباره نحوه ارسال آثار افزود:هر فرد می‌تواند سه اثر در زمینه های دلخواه گزارش اجتماعی، قطعه ادبی، گفت‌وگو، گزارش مکتوب، عکس خبری، عکس سوژه‌ای، تیتر، گزارش مصور، طنز، کاریکاتور، فن بیان و... به واتس‌آپ و تلگرام شماره ۰۹۰۳۱۸۴۹۸۷۹  به دبیرخانه جشنواره واقع در چهارراه فلسطین، جنب دفتر روزنامه رسالت ارسال کنند.

 

منبع : برنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است