اعزام ۷ میلیاردی کاروان ناشنوایان به بازیهای آسیایی هنگ‌کنگ

اعزام ۷ میلیاردی کاروان ناشنوایان به بازیهای آسیایی هنگ‌کنگ

21 شهریور 1398

دبیر فدراسیون ناشنوایان از حمایت ویژه وزیر ورزش و جوانان و رییس کمیته ملی المپیک از کاروان اعزامی ناشنوایان به بازیهای آسیایی ناشنوایان در هنگ‌کنگ خبر داد و گفت: در نشستی که با مسعود سلطانی فر و صالحی امیری هفته پیش در محل وزارت ورزش داشتیم قرار بر این شد تا هفته آینده اعتبار ویژه‌ای برای اعزام کاروان به هنگ‌کنگ اختصاص داده شود.

 

حمید بنی‌تمیم : در نشستی که هفته گذشته با حضور مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان و صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک در محل وزارت ورزش و جوانان داشتیم مسائل و مشکلات مالی کاروان ناشنوایان برای حضور در نهمین دوره بازهای آسیایی هنگ‌کنگ مطرح و مقرر شد وزیر ورزش و صالحی امیری حمایت ویژه‌ای به جز بودجه تخصیص یافته به فدراسیون از کاروان اعزامی داشته باشند تا دغدغه ای از نظر اعتباری برای اعزام کاروان نداشته باشیم.

وی گفت: قرار شد این بودجه طبق قولی که وزیر ورزش و رییس کمیته ملی المپیک دادند تا هفته آینده در اختیار فدراسیون قرار بگیرد تا مشکلی برای رزرو بلیت‌ها و سایر هزینه‌های کاروان نداشته باشیم.

 

دبیر فدراسیون ناشنویان میزان اعتبار پیش‌بینی شده برای اعزام کاروان ناشنوایان به بازیهای آسیایی هنگ‌کنگ را ۷ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: کاروان ناشنوایان در قالب ۱۴۳ ورزشکار در ۸ رشته ورزشی فوتبال، فوتسال، والیبال ساحلی، تکواندو، دوومیدانی، جودو، شنا و پینگ‌پنگ در نهمین دوره بازیهای آسیایی ناشنوایان شرکت خواهد کرد. تلاش بر این است تا پنجمی دوره قبل را تکرار کنیم.

 

بنی‌تمیم اضافه کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور سعی کردیم در این دوره تعداد رشته‌ها را از ۱۱ رشته دوره قبل به ۸ رشته کاهش دهیم و کاروان کیفی و مدال‌آور را به بازیهای آسیایی اعزام تا بهترین نتیجه ممکن را در هنگ‌کنگ کسب کنیم.

 

وی در پاسخ به این پرسش که در جهت ارتقای انگیزه و روحیه ورزشکاران اعزامی به بازیهای آسیایی آیا برنامه‌ای دارید یا خیر؟ اظهار کرد: با توجه به مشکلات و تورمی که وجود دارد فدراسیون همین که بتواند اردوها را مرتب برگزار کند و مشکلی برای اعزام نداشته باشد کار بزرگی انجام داده است. البته فدراسیون در جهت افزایش روحیه ورزشکاران اعزامی سعی می‌کند ایاب و ذهاب ورزشکاران را تا حد امکان پرداخت کند اما این که بخواهد حقوقی را برای ورزشکاران حاضر در اردو در نظر بگیرد امکانپذیر نیست و نیاز به حمایت دولت دارد.

 

دبیر فدراسیون ناشنوایان در پایان گفت: متاسفانه ورزشکاران ناشنوا کمتر مورد توجه مسوولین قرار گرفته‌اند و حتی در صورت مدال آوری پاداش آنها نسبت به افراد سالم کمتر است. امیدوارم مسوولین این ورزشکاران را نیز مورد حمایت قرار دهند و نگاه‌ویژه‌تری به آنها داشته باشند تا در ادامه مسیر به خاطر بی‌توجهی مسوولین از ورزش دلسرد نشوند. ورزشکاران ناشنوا حتی به حداقل‌ها نیز راضی هستند و ما باید تلاش کنیم حداقل‌ها را از نظر معیشتی برای آنها تامین کنیم تا با انگیزه بیشتری در میادین حاضر شوند.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است