استفاده معلولان از ۱۹۰ مجموعه ورزشی شهرداری با تخفیف ۵۰درصدی

استفاده معلولان از ۱۹۰ مجموعه ورزشی شهرداری با تخفیف ۵۰درصدی

27 شهریور 1398

سازمان ورزش شهرداری تهران در راستای گسترش ورزش همگانی در بین معلولان اعلام کرد: معلولان می‌توانند از امکانات ۱۹۰ مجموعه ورزشی تحت پوشش شهرداری تهران با احتساب تخفیف های ۵۰ درصدی و در صورت معلولیت شدید به صورت رایگان استفاده کنند.

 

پیرو درخواست جمعی از فعالان مدنی در حوزه معلولین از رییس شورای اسلامی شهر تهران، مبنی بر ارائه گزارش عملکردی روشن در حوزه فراهم آوردن شرایط و مقتضیات شهری و زیستی معلولین در راستای تنویر افکار عمومی، سازمان ورزش شهرداری پایتخت به مهم ترین برنامه های اجرایی خود برای این قشر در سال جاری می پردازد.

 

به این ترتیب در بخش مردان، برگزاری مسابقات ویژه نابینایان و کم بینایان، بیماران ام اس، اوتیسم، سندروم داون، فرزندان امید بهزیستی ، پیوند اعضا ،کم توانان ذهنی و بیماران اعصاب و روان طراحی و اجرایی شده است.


برگزاری پویش دوشنبه ورزشی در بوستان هفت چنار منطقه ۱۰ شهرداری با حضور معلولین در بخش های مختلف از جمله سندروم داون  و ... نیز از جمله این اقدامات است.

 

برگزاری مسابقات دارت، بوچیا، شطرنج، تیراندازی ،شنا، بسکتبال با ویلچر، فوتبال روی میز، وزنه برداری، تنیس روی میز، فوتبال قطع عضو، مسابقات وِیژه جانبازان ۷۰ درصد و رقابت های والیبال نشسته نیز از جمله فعالیت های تعریف شده در بخش پارالمپیاد در نیمه دوم سال جاری به شمار می رود.

 

در بخش بانوان، برگزاری مسابقات ورزشی ویژه افراد سندروم داون و نیز مسابقات ویژه معلولین در رشته های متنوعی همچون پرتاب حلقه، فوتبال دستی، شطرنج ، دارت و ... به میزبانی مناطق مختلف از جمله ۴، ۱۰، ۱۲، ۱۴، ۱۶ و ۱۸ اجرایی شده است.

 

برپایی ایستگاه های ورزشی ویژه سندروم داون در بوستان های تهران نیز، فصل مشترک فعالیت های ورزشی در هر دو بخش بانوان و آقایان به شمار می رود.

 

در بخش تفریحات که با همکاری معاونت بانوان این سازمان انجام پذیرفته، می توان به برگزاری جشنواره های تفریحی ورزشی همچون فرشتگان زمینی به میزبانی منطقه ۱۴ در مجموعه ورزشی ایثارگران و نیز جشنواره تفریحی ورزشی فرهنگی بانوان معلول به میزبانی منطقه ۸ در مجموعه ورزشی شهدای نارمک اشاره کرد.

 

در بخش اماکن ورزشی نیز، این سازمان با در اختیار داشتن ۳ مجموعه ویژه جانبازان و معلولین شامل؛ قمر بنی هاشم علیه السلام در منطقه ۲۰ و دو مجموعه ورزشی متبرک به نام حضرت ابوالفضل علیه السلام در مناطق ۱۵ و ۲۲ ، خدمات ویژه این قشر را ارائه می دهد.

 

خدمات ارائه شده به این قشر، تنها محدود به سه مجموعه یاد شده نیست، بلکه معلولین می توانند از امکانات ۱۹۰ مجموعه ورزشی تحت پوشش شهرداری تهران با احتساب تخفیف های ۵۰ درصدی و در صورت معلولیت شدید به صورت رایگان استفاده کنند.

 

بر این اساس، در ۵ ماه نخست سال جاری، ۳۵۱۸نفر در بخش آموزشی از تخفیف یک میلیارد و ۶۱۰میلیون و ۸۵۰ هزار ریالی استفاده کرده اند.

 

در بخش استفاده از استخر نیز، ۷۳۱۱۴ نفر از تخفیف ۵ میلیارد و ۲۱۱میلیون و ۳۷۵ هزار ریالی بهره برده اند.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است