سرمربی جودو نابینایان: برای طلای پارالمپیک باید رنکینگ جهانی را حفظ کنیم

سرمربی جودو نابینایان: برای طلای پارالمپیک باید رنکینگ جهانی را حفظ کنیم

7 مهر 1398

«محمدرضا حاج‌یوسف‌زاده» : در طول یکسال گذشته چند ورزشکار جودو نابینایان ایران افتخارات زیادی کسب کردند که مدال طلا و نقره بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸، طلای رقابت‌های جهانی پرتغال، طلای گرند پری باکو و جایزه بزرگ ازبکستان از مهمترین آنها به شمار می‌رود. در این زمینه «محمدرضا خیرالله زاده» در جاکارتا مدال نقره گرفت و در کشور پرتغال به عنوان قهرمانی جهان رسید. این جودوکار نابینا در گرندپری باکو عنوان نایب قهرمانی و در رقابت های جایزه بزرگ ازبکستان عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد. این نتایج موجب شده تا وی رنکینگ یک سنگین وزن باشد و حضورش در توکیو ۲۰۲۰ قطعی است. وی در رقابت‌های قهرمانی آسیا نیز نقره گرفت.

 

«وحید نوری» دیگر امید مدال ایران در توکیو ۲۰۲۰  نیز در بازی‌های پاراآسیایی طلایی شد و در پرتغال نشان برنز کسب کرد. این جودوکار کم بینا در ۲ گرند ‌پری باکو و ازبکستان نیز صاحب گردن آویز طلا شد. و عنوان قهرمانی آسیا را نیز در کارنامه دارد.

 

سرمربی تیم با بیان اینکه خیرالله‌زاده نفر نخست رده‌بندی جهانی است تصریح کرد: این جودوکار سنگین وزن ایران در سه مسابقه گذشته به حریف ازبکستانی باخت اما در رقابت های جایزه بزرگ ازبکستان این ورزشکار قدرتمند را ضربه فنی کرد و همچنان در رنکینگ نخست قرار دارد. رنکینگ نوری نیز ۶ است که این ۲ جودوکار به پارالمپیک توکیو اعزامی خواهند شد و دیگر ملی پوشان نیز به دنبال کسب امتیاز برای حضور در این آوردگاه مهم هستند. برای موفقیت این ۲ ورزشکار در توکیو و تکرار مدال جهانی آنان پیش شرط هایی لازم است.

 

حاج یوسف‌زاده ادامه داد: یکی از این پیش شرط‌ها حفظ رنکینگ ورزشکاران است. خیرالله زاده تا توکیو ۲۰۲۰ باید رنکینگ کنونی خود را حفظ و نوری آن را ارتقا دهد تا در توکیو با قرعه مرگ ورزشی رو به رو نشود. لازمه حفظ این جایگاه‌ها حضور در رقابت‌های بین المللی است. اما در تقویم کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون نابینایان و کم بینایان تا فروردین‌ماه ۱۳۹۹ اعزامی برای ورزشکاران جودو در نظر گرفته نشده است. در این فاصله ۶ ماهه باید با اردوهای آماده‌سازی، بدن جودوکاران را در شرایط مسابقه نگه داریم که کار سختی به شمار می‌رود

 

نفر نخست کادر فنی تیم جودو نابینایان و کم بینایان در تعریف راه برون رفت از این وضعیت گفت: مشکلات اقتصادی بر روی ورزش ایران تاثیر گذاشته و اعزام های بین المللی نیز تحت تاثیر این مشکل قرار دارند. در جلسه ای که با فدراسیون، کمیته ملی المپیک به صورت سه جانبه قرار است برگزار شود این مشکلات را به «محمدرضا مظلومی» رییس فدراسیون و «هادی رضایی» دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک خواهم گفت تا راهکاری برای ان ارائه کنند. امیدوارم  برون‌داد این جلسه یک اردوی خارجی باشد تا ورزشکاران نابینای رشته جودو بهمن ماه سال جاری به آن اعزام شوند. همچنین قرار است کمیته ملی پارالمپیک پاداشی برای ورزشکاران اعزامی در نظر بگیرد که تا کنون تنها در حد وعده بوده و عملی نشده است در این زمینه نیز سوالاتی مطرح خواهد شد تا دغدغه ورزشکاران این رشته برطرف شود.

 

منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است