درخواست نماینده ورزشکاران ناشنوا از وزیر ورزش

درخواست نماینده ورزشکاران ناشنوا از وزیر ورزش

8 مهر 1398

مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان و سید رضا صالحی امیری امروز با حضور در محل فدراسیون ناشنوایان در جریان روند آماده سازی تیم‌های اعزامی ناشنوایان به بازیهای آسیایی هنگ کنگ قرار گرفتند.

 

 مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش با حضور در جمع ملی پوشان فوتبال ناشنوایان اعزامی به بازیهای آسیایی هنگ کنگ اظهار کرد:‌ضمن تبریک روز جهانی ناشنوایان به تمام عزیزان ناشنوای کشور امیدوارم که با حضور موفق در بازیهای آسیایی هنگ کنگ بتوانیم موجب نشاط و شعف مردم کشور شوید. من خوشحالم که هیات رئیسه فدراسیون را نمایندگان مجلس تشکیل دهند که این مساله می‌تواند در جهت حمایت از ناشنوایان کشور موثر باشد.

 

وی افزود: در جلسه‌ای که روز گذشته در دولت برگزار شد وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی گزارشی را در خصوص مطالبات و اقدامات انجام شده برای افراد ناشنوا ارائه کردند که به طور جد مورد حمایت رئیس جمهور و دولت قرار گرفت و پیشنهاداتی مطرح شد مبنی بر این که تمام دستگاههای اجرایی در آینده اقدامات مناسبی را برای رسیدگی به ناشنوایان و به ویژه ورزشکاران ناشنوا انجام دهند.

 

وزیر ورزش خاطر نشان کرد:‌ با وجود تمام محدودیت‌هایی که امروز در کشور با آن مواجه هستیم تلاش بر این است که امکانات خوبی را برای ورزشکاران فراهم کنیم تا در رویدادهای بین‌المللی حضور موفقی داشته باشند.

 

وی در خصوص انتقاد رئیس فدراسیون ناشنوایان در زمینه نبود اماکن ورزشی مناسب به ویژه در استانها و شهرستان‌ها خاطر نشان کرد:‌ این مساله به طور جد بررسی می‌شود و رئیس فدراسیون می‌تواند با هماهنگی مدیران کل استان‌ها در خصوص در اختیار گذاشتن اماکن خاص برای ورزشکاران ناشنوا مذاکراتی داشته باشند تا به راحتی اماکنی که مورد نیاز ورزشکار ناشنوا است در اختیار آنها گذاشته شود. در این زمینه هیچ محدودیتی وجود ندارد و دستور لازم نیز داده خواهد شد.

 

وزیر ورزش خاطر نشان کرد:‌ امروز با حضور نمایندگان مجلس و اعضای هیات رئیسه فدراسیون ناشنوایان که اکثر آنها با تجربه و صاحب نام هستند بدون شک خیال ما از بابت محدودیت‌هایی که در این فدراسیون وجود دارد راحت است. من می‌دانم که با حضور این هیات رئیسه مشکلات ناشنوایان در آینده کمتر خواهد شد.

 

سلطانی فر اضافه کرد:‌ امروز با حضور صالحی امیری در این مراسم مطمئن باشید که حمایت‌های خوبی از سوی کمیته ملی المپیک به کاروان ناشنوایان اعزامی به بازیهای آسیایی صورت خواهد گرفت و این حمایت‌ها استمرار خواهد داشت. امیدوارم که در بازیهای آسیایی هنگ کنگ شاهد جایگاه خوبی از ورزشکاران ناشنوا باشیم.

 

در این مراسم حسن کریمی مدیر عامل شرکت توسعه ونگهداری اماکن ورزشی، تقی زاده  معاون حقوقی مجلس و امور هماهنگی استان‌ها  و همچنین اعضای هیات رئیسه فدراسیون از جمله تاج گردان نیز حضور داشتند.

 

همچنین در این مراسم یکی از بازیکنان فوتبال به نمایندگی از سایر بازیکنان از وزیر ورزش و جوانان درخواست یکسان سازی پاداش ناشنوایان با سایر ورزشکاران کرد و گفت: ناشنوایان در صورتی می‌توانند با انگیزه بالا در مسابقات حضور داشته باشند که پاداشی که به آنها تعلق می‌گیرد ناچیز نباشد و همانند ورزشکاران جانباز و معلول یکسان دیده شود. همچنین بحث اشتغال به کار ورزشکاران ناشنوا است که متاسفانه در لیست استخدام ارگانهای دولتی قرار ندارد و اکثر آنها که از قهرمانان و مدال آوران بازیهای آسیایی و المپیک هستند جایی برای کار ندارند و کسانی که در ارگانهای خصوصی فعالیت می‌کنند به خاطر حضور در اردوها کار خود را از دست می‌دهند.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است