30 کودک سراوانی کاندید جراحی کاشت حلزون هستند

30 کودک سراوانی کاندید جراحی کاشت حلزون هستند

14 مهر 1398

با حضور تیم شنوائی سنجی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در بیمارستان رازی سراوان 100 کودک نا شنوا و کم شنوا مورد غربالگری قرار گرفتند 30 نفر از این کودکان جهت بررسی های تخصصی و جراحی کاشت حلزون به مرکز کاشت حلزون دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ارجاع شدند.


دکترقاسم میری علی اباد معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به اینکه برنامه غربالگری و شناسایی کودکان دارای کم شنوایی در شهرهای استان اجرا می گردد خاطر نشان کرد:  با راه اندازی مرکز کاشت حلزون خدمات موثری در راستای کاهش هزینه و  مراجعه بیماران به سایر استانها و  درمان ناشنوایی و کم شنوایی خصوصا برای کودکان زیر 5 سال  برداشته خواهد شد.


وی ادامه داد: در برنامه غربالگری کودکان ناشنوا و کم شنوا بیش 100 بیمار مورد غربالگری که 30 نفر از این کودکان جهت بررسی های بیشتر و عمال کاشت حلزون به مرکز کاشت حلزون دانشگاه ارجاع گردیدند.


معاون درمان دانشگاه اضافه کرد: تجویز سمعک و نوار گوش برای حدود 20 نفز از کودکان زیر 5 سال انجام گرفت.


وی خاطرنشان کرد: کاشت حلزون تنها شکل از مداخلات پزشکی است که می‌تواند به واسطه تحریک الکتریکی عصب شنوایی مقداری از شنوایی را به فرد ناشنوای مطلق بازگرداند و در حال حاضر معمولا کودکان را بین سنین ۳ تا ۵ سال تحت عمل جراحی کاشت حلزون قرار می‌دهند و  این در حالی است که چنانچه این عمل بیش از ۳ سالگی انجام شود در صد موفقیت آن بیشتر است.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است