کودکان با نیاز های ویژه میهمان کانون پرورش فکری کردستان شدند

کودکان با نیاز های ویژه میهمان کانون پرورش فکری کردستان شدند

14 مهر 1398

در آغاز هفته ملی کودک در استان کردستان کودکان با شرایط خاص یا با نیازهای ویژه امروز طی مراسمی میهمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بودند.

 

سهیلا شیخی: در این هفته از کودکان با شرایط خاص یا با نیازهای ویژه (فراگیر) شامل کودکان نابینا، کم بینا و ناشنوا و کم شنوا، ناتوان و کم توان جسمی و حرکتی هستند نیز غافل نشده و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اولین روز از هفته ملی کودک را به کودکان با نیازهای ویژه، فرصت‌های برابر نامگذاری کرده و اختصاص داده که در این روز با حضور این کودکان برنامه های ویژه ای برگزار شد.

 

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان عنوان کرد: این برنامه ها با هدف فراهم آوردن شرایط یکسان برای کودکان با نیازهای ویژه در مقایسه با کودکان عادی پرورش فکر، اندیشه و استعداد این قشر از جامعه ایجاد شور و نشاط و تنوع بخشی به فضاهایی که این کودکان می توانند از آن بهره گیرند.

 

او هدف گذاری های برنامه های امسال هفته ملی کودک را برجسته سازی اهمیت دوران کودکی و تامین نیازها و خواسته های کودکان امروز، هم افزایی فعالیت های دستگاه های متولی کودکان، ارتقای آگاهی جامعه نسبت به حقوق کودکان به خصوص کودکان نیازهای ویژه، ایجاد فضای بانشاط با مشارکت کودکان و توجه به هویت ملی و بهره گیری از آموزه های دین اسلام در موضوع حقوق کودکان دانست.

 

شیخی اظهار داشت: این هفته فرصت مناسبی است تا با انجام فعالیت ها و برنامه های گسترده به بسیاری از نیازهای کودکان امروز در کشور که مورد غفلت واقع شده پرداخته شود.

 

او گفت: در این برنامه ها اعضا فراگیر در کنار کودکان و نوجوانان توسط مربیان فرهنگی و هنری و ادبی متخصص و متعهد از امکانات موجود کانون استفاده کردند آنان با در کنار قرار گرفتن کودکان سالم از آموزش ها لذت زیادی می برند و احساس مفید بودن، خوب بودن با نگرش مثبت و احساس بالندگی و تاثیرگذاری را دریافت می کنند که این امر موجب جامعه پذیری و خروج آنان از انزوا می شود.

 

مدیر کل کانون استان کردستان در پایان گفت: در این روز و هفته کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه در کارگاههای قصه گویی، نقاشی گروهی، کاردستی، نمایش خلاق  و سفالگری  شرکت کردند و مورد استقبال اعضا ، مادران و مربیان  همراه قرار گرفت.

 

منبع : برنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است