وظیفه داریم امکانات شهری لازم را برای نابینایان فراهم کنیم

وظیفه داریم امکانات شهری لازم را برای نابینایان فراهم کنیم

21 مهر 1398

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با بیان این‌که باید تمامی مسئولان در تمام دستگاه‌ها توجه کافی برای حل مشکلات نابینایان داشته باشند، گفت: وظیفه داریم در حوزه خدمات دهی آموزشی، فرهنگی و جامعه شهری که نیازهای اولیه‌ی هر انسانی است، امکانات لازم را برای نابینایان فراهم کنیم.

 

سونیا اندیش در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز،  ضمن گرامیداشت روز جهانی نابینایان، اظهار کرد: ۲۳ مهرماه به عنوان روز عصای سفید نام گذاری شده است، در این روز باید به مشکلات این عزیزان توجه ویژه شود تا تمامی نابینایان و کسانی که معلولیت دارند بتوانند از خدمات و امکانات شهری به طور مساوی بهره‌مند شوند.

 

وی با بیان این‌که طراحی‌ها در حوزه خدمات باید برای استفاده تمامی اقشار مناسب باشد، گفت: تمام مراکز فرهنگی و عمومی قابل استفاده برای معلولین به ویژه نابینایان نیست، باید استانداردهای شهری مانند حمل و نقل و خودروها و پیاده راه‌ها و غیره برای این قشر فراهم شود.

 

وی با اشاره به ارائه‌ی کارت منزلت شهری برای نابینایان، اظهار کرد: موضوع کارت منزلت برای نابینایان نیز در حال تصویب است، همچنین از اعضای شورا خواستار توجه بیشتری نسبت به موضوع اشتغال نابینایان هستم.

 

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه با اشاره به روز استاندارد، تاکید کرد: امیدوارم خدمات ما در حد حداقل‌های استانداردهای جهانی باشد و توجه به موضوعات استانداردسازی، شرایط رفاه شهری برای نابینایان با توجه به شرایط جسمی و فیزیکی این عزیزان فراهم شود.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است