پرداخت مستمری به بیش از یک‌هزار روشندل زنجانی

پرداخت مستمری به بیش از یک‌هزار روشندل زنجانی

21 مهر 1398

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از پرداخت مستمری به بیش از ۱۱۲۶ روشندل زنجانی خبر داد.

 

محمد محمدی‌قیداری پیش از ظهر امروز در مراسم روز جهانی عصای سفید با اشاره به وجود مناسبت‌های مختلف مرتبط با بهزیستی در مهرماه، اظهار کرد: از جمله این مناسبت‌ها می‌توان به روز جهانی ناشنوایان، روز جهانی سالمندان و روز جهانی کودک اشاره کرد.

 

وی با اشاره به این‌که یکی از مسائلی که در این برهه مطرح است افزایش سالمندان است، گفت: با توجه به حرکت جامعه به سمت سالمندی باید برنامه‌هایی از قبیل آموزش شیوه صحیح زندگی در دوران سالمندی و ایجاد تشکل‌هایی از میان سالمندان مورد توجه جدی‌تر قرار گیرد.

 

این مسئول با اشاره به این‌که در حال حاضر مهدکودک دولتی در زنجان فعال نیست، ادامه داد: ۱۵۶ مهد کودک در زنجان تحت کنترل و نظارت بهزیستی در حال فعالیت هستند.

 

محمدی‌قیداری با تاکید بر این‌که باید به سمتی حرکت کنیم که از معلولیت‌ها پیشگیری شود، ادامه داد: این ‌امر نیز جز با همت مردم میسر نخواهد شد.

 

این مسئول، طرح پیشگیری تنبلی چشم را یکی از راهکارهای موثر در جلوگیری از مشکلات بینایی عنوان کرد و افزود: پارسال بیش از ۴۷ هزار و ۵۳۵ کودک در این طرح معاینه شدند.

 

مدیرکل بهزیستی زنجان از فعالیت ۱۲ پایگاه‌ دائمی غربال‌گری تنبلی چشم در سطح استان خبر داد و گفت: این پایگاه‌ها از آبان‌ماه برنامه تست و غربال بینایی کودکان را آغاز خواهند کرد.

 

وی با اشاره به این‌که تعداد ۲۵۲۱ نفر دارای معلولیت نابینایی تحت پوشش بهزیستی قرار دارند، ادامه داد: از این تعداد ۱۱۴ نفر را دانش‌آموز نابینا و کم‌بینا تشکیل می‌دهند.

 

این مسئول با اشاره به این‌که طبق قانون تردد معلولان در داخل شهر رایگان است، ادامه داد: از شهرداری انتظار می‌رود علاوه بر رایگان‌ کردن هزینه ایاب و ذهاب معلولان به مقوله مناسب‌سازی نیز توجه بیشتری داشته باشد.

 

محمدی‌قیداری با تاکید بر این‌که ورزش یکی از راهکارهای توانمندی معلولان است، بیان کرد: از حضور معلولان در عرصه ورزش استقبال می‌شود.

 

وی با بیان این‌که ۷۰ ورزش‌کار نابینا و کم‌بینا در سطح استان داریم که در مسابقات مختلف مدال‌های رنگارنگی تقدیم مردم زنجان می‌کنند، بیان کرد: کم‌بینایان و نابینایان هیچ‌گونه هزینه‌ای در امر ورزش پرداخت نمی‌کنند.

 

این مسئول با بیان این‌که انجمن نابینایان و کم‌بینایان از بازوان توانمند بهزیستی است، ادامه داد: باید بسترهای فیزیکی و فرهنگی حضور معلولان در جامعه پس از توانمندی فراهم شود.

 

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از پرداخت مستمری به بیش از ۱۱۲۶ روشندل زنجانی خبر داد و گفت: بهزیستی از طریق اجرای قانون جامع حمایت از معلولان به دنبال احقاق حقوق این قشر است.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است