رضایی: امیدوار به کسب بیشترین سهمیه دوومیدانی در امارات هستیم

رضایی: امیدوار به کسب بیشترین سهمیه دوومیدانی در امارات هستیم

22 مهر 1398

سرمربی تیم دوومیدانی معلولان با اشاره به اعزام 19 دوومیدانی کار نابینا و کم‌بینا و معلول به مسابقات جهانی امارات برای کسب سهمیه پارالمپیک 2020 توکیو گفت: امیدوار به کسب بیشترین سهمیه دوومیدانی در امارات هستیم.

 

بهمن رضایی: مسابقات جهانی امارات در رشته دوومیدانی از 16 آبان در دبی آغاز می‌شود و تا 24 آبان ادامه خواهد داشت. تیم دوومیدانی کشورمان با 19 ورزشکار (5 دوومیدانی کار نابینا و کم‌بینا) و (12 دوومیدانی‌کار مرد و 2 دوومیدانی کار زن در بخش معلولان) در این مسابقات حضور خواهند داشت.

 

وی در پاسخ به این پرسش که شرایط تیم را برای کسب سهمیه پارالمپیک 2020 در جهانی امارات چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: مسابقات جهانی امارات اولین مسابقه کسب سهمیه است و ما سعی داریم در این مسابقات بیشترین سهمیه‌ها را به دوومیدانی اختصاص دهیم تا در مرحله بعدی مسابقات کسب سهمیه که اسفندماه دوباره در امارات برگزار می‌شود دیگر دغدغه‌ای برای کسب سهمیه نداشته باشیم.

 

سرمربی تیم ملی دوومیدانی معلولان خاطرنشان کرد: با توجه به این که نفرات انتخاب شده از سوی کمیته ملی پارالمپیک رنکینگ اول تا سوم جهان را دارند این امیدواری وجود دارد که در امارات بیشترین مدال و سهمیه را کسب کنیم. به هر صورت شرایط دوومیدانی کاران اعزامی از نظر رکوردی راضی‌کننده است و هیچ مشکلی از نظر آسیب‌دیدگی ندارند.

 

رضایی همچنین درباره علت کاهش تعداد زنان دوومیدانی کار اعزامی به جهانی امارات تصریح کرد: چون سیاست کمیته ملی پارالمپیک براساس مدال آوری است، دوومیدانی‌کارانی را عازم امارات می‌کند که رکورد آنها در مسابقات قهرمانی کشور در حد رنکینگ اول تا سوم جهان بودند، بنابراین تنها کسانی که توانستند این رکورد ورودی را به ثبت برسانند هاشمیه متقیان و مهناز امینی در پرتاب نیزه و وزنه بود.

 

وی در پایان پیرامون این پرسش که در کدام ماده‌های دوومیدانی شانس زیادی برای کسب مدال و سهمیه داریم، اظهار کرد: در پرتاب‌های ایستاده و نشسته و دوی سرعت (100متر، 200متر و 400 متر) شانس بیشتری برای مدال آوری و کسب سهمیه داریم.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است