شبکه نابینایان دوستدار کتاب تشکیل شد

شبکه نابینایان دوستدار کتاب تشکیل شد

25 مهر 1398

رئیس انجمن اهل قلم فارس ظهر پنج شنبه در مراسم آغاز به کار شبکه نابینایان دوستدار کتاب که به مناسبت روز جهانی عصای سفید در موسسه خیریه «یاوران شب چراغ» شیراز آغاز به کار کرد، گفت: تا پایان سال بیش از ۵ موسسه و مدرسه نابینایان در مسیر ترویج کتابخوانی و گسترش مطالعه مفید در کلانشهر شیراز به این شبکه می پیوندند.

 

به گفته حسن دهقان، این شبکه از سلسه برنامه های دبیرخانه دائمی ترویج کتابخوانی شیراز است که با هدف کسب عنوان پایتخت کتاب ایران راه اندازی می شود.

 

وی در ادامه اعلام کرد: در این طرح علاوه اهدای کتاب بریل به نابینایان توزیع کتاب های صوتی برای نابینایان شهر شیراز هم در نظر گرفته شده است که استودیوهایی که برای تسریع در تولید کتاب های صوتی ویژه نابینایان همکاری کنند، در سطح شهر شیراز مورد حمایت قرار می گیرند.

 

این در حالیست که معاون فرهنگی شهرداری شیراز هم از عزم راسخ سازمان فرهنگی شهرداری شیراز برای توسعه فرهنگ کتابخوانی خبر داد.

 

ابراهیم گشتاسبی راد با اشاره به اینکه این سازمان عزم راسخ را دارد که فرهنگ کتابخوانی را توسعه دهد و این عزم برای افراد معلول دوچندان می شود، گفت: اگر آموزش صحیح برای کودکان و نوجوانان شکل بگیرد به طور حتم استعدادهای زیادی شناخته می شود.

 

وی، ادامه داد: یکی از کارهایی که سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در حوزه معاونت فرهنگی و هنری این سازمان دنبال می کند، توسعه کتابخوانی در اقشار مختلف شهر شیراز است.

 

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز اعلام کرد: به دنبال این هستیم که شیراز به عنوان دوستدار کتاب شناخته شود و اگر این محقق شود می توان انتظار داشت که شیراز، پایتخت کتاب کشور شود، افزود: شبکه «آتش نشانان»، «پاکبانان»، «سالمندان و «کودکان» دوستدار کتاب تا امروز در شیراز راه اندازی شده است و امروز هم شاهد راه اندازی شبکه روشندلان کتابخوان و دوستدار کتاب هستیم.

 

معاون فرهنگی شهردار شیراز با یادآوری این مطلب که استعدادهای درخشانی در بین افراد روشندل وجود دارد، افزود: اگر آموزش صحیح برای کودکان و نوجوانان شکل بگیرد به طور حتم استعدادهای زیادی شناخته می شود.

 

وی با اشاره به اینکه این سازمان عزم راسخ را دارد که فرهنگ کتابخوانی را توسعه دهد و این عزم برای افراد معلول دوچندان می شود، تاکید کرد: شهر شیراز به عنوان شهر دوستدار کودک و شهر توان خواهان معرفی می شود و از این رو شهر به گونه ای تغییر می کند که کودکان، توانخواهان، معلولین و سالمندان بتوانند به خوبی و با کمترین مشکل در شهر تردد کنند.

 

منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است