رضایی: امید به کسب ۱۵ سهمیه دوومیدانی معلولان در جهانی امارات داریم

رضایی: امید به کسب ۱۵ سهمیه دوومیدانی معلولان در جهانی امارات داریم

8 آبان 1398

مدیر تیم‌های ملی دوومیدانی معلولان از اعزام این تیم به مسابقات جهانی امارات در روز یکشنبه ۱۲ آبان خبر داد و گفت: به دنبال کسب ۱۵ سهمیه پارالمپیک از ۱۹ ورزشکار اعزامی به جهانی امارات هستیم.

 

بهمن رضایی درباره آخرین وضعیت تیم ملی دوومیدانی معلولان برای شرکت در مسابقات جهانی امارات اظهار کرد: تیم ملی دوومیدانی در قالب ۱۹ ورزشکار (۵ ورزشکار نابینا و کم‌بینا و ۱۴ ورزشکار معلول) برای شرکت در مسابقات جهانی امارات که نخستین مرحله کسب سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو است، در دو گروه عازم این مسابقات می‌شود که گروه اول روز یکشنبه ۱۲ آبان جهت انجام کلاس‌بندی بین‌المللی و گروه دوم روز سه‌شنبه ۱۴ آبان راهی امارات می‌شود و مسابقات از روز پنجشنبه ۱۶ آبان آغاز و تا ۲۴ آبان ادامه خواهد داشت.

 

وی گفت: برای آماده‌سازی بهتر تیم جهت شرکت در مسابقات جهانی امارات دو مرحله اردوی متمرکز برای تیم پیش‌بینی شده بود که اردوی اول از ۱۷ تا ۲۴ مهر در مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب برگزار شد و دومین اردو از روز جمعه ۱۰ آبان در آفتاب انقلاب آغاز می‌شود و تا روز سه‌شنبه ۱۴ آبان ادامه خواهد داشت.

 

مدیر تیم های ملی دوومیدانی معلولان همچنین با اشاره به اعزام تنها ۲ دوومیدانی کار زن به این مسابقات افزود: هاشمیه متقیان و مهناز امینی در پرتاب نشسته نیزه و وزنه بانوان دوومیدانی کار اعزامی به امارات هستند که البته شانس کسب سهمیه متقیان با توجه به این که رنکینگ دوم جهان را دارد، بیشتر از امینی است.

 

رضایی در پاسخ به این پرسش که از ۱۹ ورزشکار اعزامی به امارات شانس کسب چند سهمیه قابل پیش‌بینی است، خاطرنشان کرد: با توجه به این که نفرات اعزامی جزء بهترین دوومیدانی کاران و رنکینگ اول تا چهارم جهان را دارند امید زیادی داریم که بیشترین سهمیه‌ها را در امارات کسب کنیم. البته پیش بینی خود من کسب ۱۵ سهمیه از ۱۹ ورزشکار اعزامی به این مسابقات است.

 

مدیر تیم های ملی دوومیدانی معلولان اضافه کرد: تلاش بر این است که در جهانی امارات تمام سهمیه‌ها را کسب کنیم و در آخرین تورنمنت کسب سهمیه که اسفندماه دوباره در امارات برگزار می‌شود تیم را تنها برای آمادگی بیشتر جهت حضور در بازیهای پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو عازم این مسابقات کنیم نه برای کسب سهمیه.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به این که کسب سهمیه ملاک اصلی برای اعزام تیم به توکیو نیست، بعد از بازگشت تیم از مسابقات جهانی امارات بلافاصله اردوهای متمرکز خود را برای آماده سازی تیم از آذرماه در استانهای مختلف زیر نظر کمیته ملی پارالمپیک آغاز خواهیم کرد تا بهترین نفرات را برای پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو گزینش کنیم.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است