حضور دو ورزشکار پارااسکی بانوان در کمپ تمرینی دبی

حضور دو ورزشکار پارااسکی بانوان در کمپ تمرینی دبی

9 آبان 1398

رییس انجمن اسکی معلولان از حضور دو بانوی ایران در کمپ تمرینی دبی در رشته اسنوبرد خبر داد و گفت: با حضور در این کمپ تمرینی سعی داریم تعداد بانوان خود را در پارالمپیک زمستانی ۲۰۲۲ افزایش دهیم.

 

عیسی ساوه شمشکی : با توجه به حضور کم‌رنگ بانوان اسکی‌باز معلول در پارالمپیک زمستانی، امسال کمیته بین‌المللی پارالمپیک با برگزاری کمپ تمرینی در دبی که با هدف دانش افزایی و ارتقای سطح مهارتی بانوان اسکی‌باز پیش‌بینی شده، سعی دارد حضور بانوان اسنوبرد را در پارالمپیک زمستانی ۲۰۲۲ پررنگ‌تر کند. این کمپ تمرینی با حضور کشورهای رومانی، کرواسی، آذربایجان، ارمنستان و ایران در دبی در حال برگزاری است که از ایران نیز صدیقه روزبه و نسیم حسن‌وند با هزینه IPC در این کمپ تمرینی حضور دارند.

 

رییس انجمن اسکی معلولان خاطرنشان کرد: این کمپ تمرینی چون با حضور مربیان خارجی در حال برگزاری است تاثیر بسیار زیادی در افزایش مهارت‌های فنی و تکنیکی اسکی‌بازان خواهد داشت و سبب می‌شود تا ورزشکاران با تکنیک‌های جدید و روز دنیا رشته اسنوبرد آشنا شوند.

 

وی گفت: در پارالمپیک زمستانی دوره قبل صدیقه روزبه تنها نماینده ایران در رشته اسنوبرد بود، امسال هدف‌گذاری بر این است که تعداد سهمیه‌های بانوان خود را در این رشته حداقل به ۳ نفر افزایش دهیم و حضور پررنگ‌تری در پارالمپیک زمستانی ۲۰۲۲ داشته باشیم.

 

شمشکی در پایان همچنین از برگزاری مسابقات بین‌المللی اسنوبرد، آلپاین و صحرانوردی به میزبانی ایران در بهمن‌ماه خبر داد و اظهار کرد: این مسابقات از بهمن‌ماه زیر نظر IPC در پیست اسکی دیزین آغاز می‌شود و تا نیمه اول اسفند ادامه خواهد داشت. در این مسابقات چون امتیاز ورزشکاران برای کسب سهمیه ورودی پارالمپیک زمستانی ۲۰۲۲ ثبت می‌شود، از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است