مجتمع رعد کارگاه آموزشی آشنایی با انواع معلولیت را برای رانندگان شرکت واحد اتوبوسرانی برگزار کرد

مجتمع رعد کارگاه آموزشی آشنایی با انواع معلولیت را برای رانندگان شرکت واحد اتوبوسرانی برگزار کرد

25 آبان 1398

با کوشش واحدهای توانبخشی و مددکاری مجتمع رعد و برنامهریزی سامانه حمل و نقل معلولان و جانبازان چهارمین کارگاه آموزشی آشنایی با انواع معلولیت در ارایه خدمات سامانه حمل و نقل به توان‌یابان برای رانندگان شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در سالن همایش خیریه رعد برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی مجتمع رعد؛ به منظور حفظ حقوق افراد دارای معلولیت و ارایه خدمات با کیفیت به جامعه توان‌یابان در مشارکتی سازنده مجتمع رعد و سامانه حمل و نقل معلولان و جانبازان چهارمین کارگاه آموزشی آشنایی با انواع معلولیت را برگزار  کرد، در این کارگاه یک روزه که گروهی از رانندگان ناوگان حمل و نقل سامانه هوشمند معلولان و جانبازان در کنار رانندگان شبکه اتوبوسرانی شهری اعم از تندرو و عادی حضور داشتند، مهم‌ترین مباحث مورد توجه افراد دارای معلولیت در گروه‌های: افراد دارای معلولیت جسمی-حرکتی، ذهنی و نابینا، مطرح شد.

براساس این گزارش امید هاشمی خبرنگار نابینای روزنامه ایران سپید با حضور در این همایش خطاب به حضار گفت: مناسب‌سازی معابر و وسایل حمل و نقل برای گروه‌های گوناگون توان‌یاب متفاوت است و اشخاص نابینا که با لمس کردن موانع از طریق عصا در سطح معابر راه خود را پیدا می‌کنند با موانع در ارتفاع از قبیل: شاخه‌های حرص نشده درختان، سیم یا کابل‌های برق کشیده شده در عرض معابر، لوله‌کشی‌های غیراستاندارد خدمات شهری در عرض معابر و ... با مشکل جدی مواجه می‌شوند.

هاشمی کمک کردن به افراد نابینا را تابع اصول علمی و مشخصی دانست و افزود: فرد کمک‌کننده نباید دست فرد نابینا را بگیرد بلکه باید اجازه دهد شخص نابینا دست یا بازوی او را بگیرد همچنین باید با فاصله 40 سانتی‌متری جلوتر از فرد نابینا حرکت کند و موانع را پیش از رسیدن به وی اطلاع دهد.

در ادامه این مراسم کتایون حقیقی مسؤول فنی مجتمع رعد و مدیر کلینیک توانبخشی به اتفاق کارشناس این بخش علاوه بر نمایش چند فیلم کوتاه آموزشی در خصوص انواع معلولیت توضیحات مبسوطی ارایه کرد و در ادامه روش صحیح کمک کردن به افراد دارای معلولیت را توضیح داد.

حقیقی با یادآوری اجازه گرفتن از فرد دارای معلولیت پیش از کمک کردن به وی، افزود: اشخاص دارای معلولیت مانند تمام افراد جامعه باید از احترام مخصوص به خود بهره‌مند باشند و به حریم شخصی و خصوصی آنها بایستی احترام گذاشته شود، بنابراین برای کمک کردن به توان‌یابان ابتدا باید به آنها اطلاع دهیم و سپس از آنها اجازه بگیریم.

در خاتمه این مراسم به 110 نفر از رانندگان حاضر در چهارمین همایش آشنایی با انواع معلولیت گواهینامه حضور در دوره اعطاء شد و به 3 نفر از رانندگانی که کمترین انتقاد یا بیشترین رضایت‌مندی از نحوه فعالیت آنها به واحد مددکاری مجتمع رعد گزارش شده بود با اعطاء لوح سپاس، قدردانی شد.

 

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است