برگزاری پاتوق کار‌آفرینی مشاغل خانگی

برگزاری پاتوق کار‌آفرینی مشاغل خانگی

30 آبان 1398

با تلاش بخش خوداشتغالی از واحد کار‌آفرینی و همکاری سازمان رفاه شهرداری تهران، نخستین دوره پاتوق کا‌رآفرینی مشاغل خانگی با حضور مدرسان این سازمان برای 37 نفر از کار‌آفرینان مشاغل خانگی مجتمع رعد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مجتمع رعد؛ کارگاه آموزشی توسعه مشاغل خانگی با هدف آموزش و توانمند‌سازی کسانی که در مجتمع رعد به انجام مشاغل خانگی اشتغال دارند، توسط بخش خوداشتغالیِ واحد کار‌آفرینی برنامه‌ریزی و به اجرا گذاشته شد، در این رویداد، 3 نفر از مدرسان مباحث مرتبط با راه‌اندازی کسب و کارهای نوپا را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

بر اساس این گزارش؛ محمود انصاری، و دکتر حسن زارعی و فریور زرونده با ا شاره به راه‌های معرفی محصول و بازاریابی محصولات مشاغل خانگی در خصوص مفهوم برند، برندسازی، برنامه ریزی، بررسی بازار، تشکیل تیم، شرح وظایف اعضا تیم، حداقل‌های مورد نظر مشتری، محصول بهبود یافته، ویترین معرفی محصول، استراتژی فروش، استفاده از شبکه‌های اجتماعی، شبکه‌سازی، استراتژی حفظ مشتریان، توجه به مسائل مالی و حقوقی و جذب سرمایه گذار، مسائلی را بیان کردند.

در قسمتی از این برنامه تعدادی از شرکت‌کنندگان و هنرجویان رعد با حضور در جایگاه، ضمن معرفی محصولات خود به مزیت‌های نسبی، راه‌های بازار‌یابی، قیمت تمام شده محصول، بسته‌بندی و شناخت مشتریان، اشاره کردند و در هر مورد از راهنمایی‌های ضروری مدرسان بهره‌برداری کردند.

در پایان این دوره مقرر شد، برگزاری دوره‌آموزی پاتوق کار‌آفرینی مشاغل خانگی با برنامه ریزی واحد خود اشتغالی ادامه یابد، تعدادی از حاضران در مصاحبه ای با روزنامه بازارکار محصولات خود را معرفی کنند، مدارک لازم برای صدور مجوز مشاغل خانگی در اختیاری مسؤول کار‌آفرینی شهرداری منطقه 2 قرار داده شود تا برای افراد واجد شرایط، مجوز صادر شود و محصولات هنرجویان رعد در فروشگاه‌های "دست‌آفرین" شهرداری منطقه 7 که زیر نظر فریور زرونده فعالیت می‌کند، معرفی و عرضه شود.

شایان ذکر است، این رویداد به لحاظ جنبه‌های کاربردی آن بسیار مورد استقبال حضار و صاحبان مشاغل خانگی رعد قرار گرفت و در این دوره محصولاتی از قبیل: زیورآلات، عروسک‌های بافتنی، مشبک، وسایل آشپزخانه، گیاهان آپارتمانی، سفالینه‌های تزئینی، کاپ‌کیک و شیرینی‌های سفارشی توسط هنرجویان معرفی و عرضه شد.

نکته جالب توجه این رویداد آن است که تعدادی از محصولات ارایه شده توسط مدرسان خریداری شد و برای معرفی سایر محصولات در  فروشگاه‌های تحت وب توافقاتی به عمل آمد.

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است