با شما در حرکتیم!

با شما در حرکتیم!

15 آذر 1398

۱۲ آذرماه برابر با ۳ دسامبر، روز جهانی معلولین نامگذاری شده است؛ روزی که فرصت مناسبی را فراهم می‌کند تا از خود بپرسیم چگونه می‌توانیم در بهبود زندگی افراد دارای معلولیت موثر باشیم. اسنپ به مناسبت این روز برای سفرهای افراد دارای معلولیت تخفیف ۲۰٪ تا پایان سال را در نظر گرفته است تا این عزیزان بتوانند حضور پررنگ‌تری در جامعه داشته باشند.

طرح ویژه برای رفت‌وآمد معلولین

در طرح « با شما در حرکتیم» که از ۱۲ آذرماه ۹۸ مصادف با روز جهانی معلولین آغاز می‌شود، تمامی افراد دارای کارت معلولیت بهزیستی می‌توانند از تخفیف سفر ویژه‌ی اسنپ بهره‌مند شوند. در این طرح معلولین تحت پوشش سازمان بهزیستی می‌توانند بدون محدودیت در تعداد سفرها، تا پایان سال ۹۸ با تخفیف ۲۰ درصدی( هر سفر تا سقف ۶ هزار تومان) رفت‌وآمد کنند. این کد که به زودی از طرف اسنپ در اختیار افراد دارای معلولیت قرار می‌گیرد، تنها برای شخص معرفی شده قابل استفاده است.با این امید که این قدم کوچک بتواند در مشارکت بیشتر افراد دارای معلولیت در فعالیت‌های اجتماعی، شغلی، تحصیلی و سایر زمینه‌های مورد علاقه‌شان موثر واقع شود.

 طرح معافیت پرداخت کمیسیون رانندگان دارای معلولیت

اسنپ پیش از این نیز تسهیلات ویژه‌ای را برای افراد دارای معلولیت در نظر گرفته بود که معافیت از پرداخت کمیسیون از آن جمله است. جالب این‌که تعداد کاربران راننده‌ی دارای معلولیت که در اسنپ فعالیت می‌کنند بالای ۱۰ هزار نفر است که نشان‌دهنده استقبال خوب این عزیزان برای فعالیت در ناوگان اسنپ است. با حذف پرداخت کمیسیون برای این گروه از رانندگان سعی کرده‌ایم شرایط شغلی مساعدتری به وجود آید. این قدم کوچک مشوقی است تا افراد بیشتری که علاقه‌مند به فعالیت در ناوگان حمل‌ونقل هستند، بتوانند با این تسهیلات به اسنپ بپیوندند.

هیچکس را جا نگذاریم

توسعه یک کشور زمانی اتفاق می‌افتد که تمام افراد جامعه‌اش بتوانند از توانایی‌های خود در مسیر رشد و پیشرفت استفاده کنند و این به معنای از بین بردن تبعیض‌ها و ایجاد شرایط مناسب برای همه افراد جامعه است. در سال ۱۹۹۲، سازمان ملل روز ۳ دسامبر را به عنوان روز جهانی معلولان در نظر گرفت. هدف از این نام‌گذاری ارتقای زندگی و افزایش رفاه افراد دارای معلولیت از جنبه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی عنوان شد. امسال موضوع روز جهانی معلولان توسط سازمان ملل، ارتقای مشارکت و رهبری افراد دارای معلولیت انتخاب شده است. این موضوع در راستای دستیابی به اهداف برنامه توسعه پایدار سال ۲۰۳۰ است که با شعار «هیچ‌کس را نادیده نگیر!» سازمان ملل تطابق دارد. بزرگ‌ترین مسئولیت ما در برابر معلولین، توجه به توانایی‌های آنهاست. هر انسانی توانایی‌ها و استعدادهای مختص به خود را دارد. پس هر چقدر هم از همدیگر متفاوت باشیم نباید از همدلی و همیاری دست برداریم. این روز و مناسبت یادآور این نکته است که همگی باید برای بالندگی خودمان و دیگران تلاش کنیم.

اسنپ همراه با معلولین

طبق آمار سازمان بهداشت جهانی ۱۵% از جمعیت جهان دارای معلولیت هستند. این رقم معادل یک میلیارد نفر می‌شود. چطور می‌توان از استعدادهای این تعداد از انسان‌ها چشم‌پوشی کرد؟ اگرچه در جوامع مختلف نابرابری‌ها و موانعی برای افراد دچار معلولیت وجود دارد اما هر کشور، نهاد یا سازمانی باید مسئولیت اجتماعی خودش را در برابر معلولین بپذیرد. از فعالیت‌های موثری که برای برداشتن محدودیت‌های اجتماعی این افراد انجام داد، تسهیل رفت‌وآمد شهری برای معلولین است. حمل‌ونقل شهری ارتباط ناگسستنی با فعالیت‌های اجتماعی و اشتغال دارد. اسنپ به عنوان اولین و بزرگترین سامانه حمل‌ونقل شهری برای افزایش توانمندی و حضور پررنگ‌تر معلولین در اجتماع و موقعیت‌های برنامه‌های متعددی را اجرا کرده است که برای دو گروه کاربران راننده و مسافر است.

رسیدن به هدف‌های بزرگ با قدم کوچک

به نظر می‌رسد هنوز راه زیادی تا برداشتن تمامی موانع پیشرفت برای معلولین در سرتاسر دنیا وجود دارد. اما هر شهروندی باید مسئولیت کاهش شرایط تبعیض‌آمیز برای این افراد را بپذیرد. با جان و دل و با قدم‌های محکم در کنار همه‌ی معلولین هستیم تا به آن‌ها یادآوری کنیم تا رسیدن به هدف‌هایشان با آن‌ها در حرکتیم!

 
 
 

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است