برگزاری جشن روز جهانی افراد دارای معلولیت و دانشجو در ایستگاه متروی امام خمینی

برگزاری جشن روز جهانی افراد دارای معلولیت و دانشجو در ایستگاه متروی امام خمینی

16 آذر 1398

در ایام گرامیداشت افراد دارای معلولیت و پیش از رسیدن به روز دانشجو، جشن این ایام با مشارکت فرهنگسرای مترو، معاونت اجتماعی شرکت بهره‌برداری مترو و محوریت مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد در ایستگاه امام خمینی برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی مجتمع رعد؛ با هدف معرفی فعالیت‌های مجتمع رعد و مرکز علمی کاربردی نیکوکاری رعد جشن شوق زندگی برگزار شد و خیریه رعد با برپایی 25 غرفه علاوه بر معرفی خدمات تخصصی از قبیل: آموزش، توانبخشی، مددکاری، روانشناسی، تحصیلات دانشگاهی، محصولات متنوع هنرجویان و کارآموزان در زمینه‌های صنایع دستی، هنرهای تجسمی، فرش بافی، پیکرتراشی و ... را به بازدیدکنندگان معرفی کرد. همچنین خدمات گروه‌های همیاری بانوان، جوانان، شورای کارآموزان، شورای مدرسان در غرفه‌های پیش بینی شده با مردم در میان گذاشته شد.

در نمایشگاهی که به مناسبت این جشن برپا شده بود، علاوه بر غرفه‌های فرهنگسرای مترو که به بازی‌های فکری و هوش هیجانی اختصاص داشت، مؤسسات همکار و طرف قرارداد با مجتمع رعد مانند: نیکزی، آزمایش آنلاین، گروه گرافیکی نویک و ... حضور داشتند و خدمات مؤسسات خود را به مردم معرفی کردند.

در مراسم جشن، گروه موسیقی سنتی هنرجویان مجتمع رعد که 8 نفر هنرمند را با خود داشت، چند قطعه موسیقی محلی و عرفانی اجرا کرد و سپس «ساسان آریا» خواننده موسیقی کشور با حضور در اجتماع مردم تعدادی از قطعات معروفش را خواند.  در ادامه نرگس اسلامی شرار شاعره نابینا چند قطعه از سرودهایش را برای تماشاگران دکلمه کرد. همچنین شهرزاد چهره‌نگار مدیر واحد اشتغال و کارآفرینی مجتمع رعد طی سخنانی با اشاره به تاریخچه این سازمان مردم‌نهاد، افزود: خیریه رعد در طول 35 سال فعالیت خود همراه از مشارکت مردم نیکوکار استقبال کرده و شهروندان محترم می‌توانند با مراجعه به غرفه همیاری بانوان و جوانان به عضویت نیروهای داوطلب خیریه رعد نایل شوند.

وی افزود: آرمان مجتمع رعد تحقق استقلال اجتماعی افراد دارای معلولیت است، اما باید بدانیم که این امر فقط با ایجاد فرصت‌های شغلی برای افراد آموزش دیده و کارآموخته توان‌یاب میسر می‌شود.

در قسمتی دیگری از این مراسم دکتر مهناز علیزاده به نمایندگی از مرکز آموزش علمی کاربردی نیکوکاری رعد ضمن تبریک نزدیک شدن به روز دانشجو، افزود: مرکز آموزش علمی کاربردی رعد به عنوان نخستین دانشگاه مناسب‌سازی شده افراد دارای معلولیت از سال 1389 به ارایه خدمات آموزشی و تحصیلی به دانشجویان توان‌یابان و غیرمعلول پرداخته است.

وی افزود: در این سال‌ها تمام دانشجویان دارای معلولیت بورسیه خیریه رعد بودند و برای تحصیلات دانشگاهی هزینه‌ای پرداخت نکرده‌اند.

شایان ذکر است، جشن مشترک مجتمع رعد و فرهنگسرای مترو نخستین تجربه این 2 مؤسسه بود که با هدف تغییر نگرش جامعه در مکان‌های پر رفت و آمد برگزار شد و با توجه به نتایج مطلوب بدست آمده در آینده نزدیک موارد دیگری از این دست مراسم در سایر مناطق شهر برگزار خواهد شد.

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است