معلولیت یک احتمال برابر برای همه ...

معلولیت یک احتمال برابر برای همه ...

16 آذر 1398

عضو تیم ملی بسکتبال با ویلچر با بیان این‌ که جشنواره گردشگری معلولان اقدامی بسیار بزرگ و ارزشمند برای معلولین کشور است، گفت: معلولیت یک احتمال برابر است و همه مسئولان و مردم باید این آمادگی را داشته باشند.

 

«مریم السادات‌دادور» صبح امروز در جمع خبرنگاران، با بیان این‌که نخستین جشنواره ملی گردشگری معلولین در استان یزد دارای نقاط قوت زیادی بود و در کنار آن معایب و نقاط ضعفی هم دیده می‌شد که می‌توان برای دوره‌های پیش رو برطرف شود، اظهار کرد: برگزاری این رویداد ملی برای اولین بار در سطح کشور مهمترین ویژگی جشنواره معلولین است.

 

وی افزود: برگزاری این چنین جشنواره‌هایی می‌تواند نقش مهمی در ادامه دار شدن روند مناسب سازی معابر و فضاهای عمومی در نقاط مختلف کشور ایفا کند.

 

عضو تیم ملی بسکتبال با ویلچر در ادامه با بیان این‌که این جشنواره سبب می‌شود مسئولین بیشتر به فکر عدالت در توزیع خدمات بیافتند، گفت: همچون همه دنیا که معلولین حق شهروندی دارند، با این اتفاق که در حوزه گردشگری رخ داده امیدهای ما افزایش یافته و امیدواریم در ایران هم حق معلولین به طور کامل و مستمر دیده شود.

 

دادور تصریح کرد: امروز در جامعه ما آمار معلولان ضایعه نخاعی به دلیل تعداد بالای تصادفات رانندگی بسیار زیاد است و این آمار هم در حال افزایش است به ویژه این‌که جاده‌ها و خودروهای ما استانداردهای لازم را ندارند و در هنگام تصادف، خسارت های جبران ناپذیر زیادی به سرنشینان خودروها تحمیل می‌کنند.

 

این ورزشکار معلول در ادامه با بیان این‌که گردشگری برای معلولان فقط تفریح نیست بلکه یک درمان محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: معلولیت یک احتمال برابر است و همه مسئولان و مردم باید این آمادگی را داشته باشند که هر لحظه امکان ایجاد مشکلی که منجر به معلولیت شود برای آنها پیش بیاید کما اینکه من تا 10 سال قبل مثل سایر انسانها روی پای خودم راه می‌رفتم ولی در اثر یک تصادف، دچار ضایعه نخاعی و معلولیت شدم.

 

دادور با تاکید بر این‌که بر اساس قانون حق همه معلولان است که شهری مناسب سازی شده داشته باشند، گفت:‌ این موضوع وظیفه‌ای است که بر دوش مسئولان بوده و هیچ کدام نباید به عنوان لطف به معلولان خدمت رسانی کنند.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است