مناسب‌سازی افکار، خواسته اصلی معلولان

مناسب‌سازی افکار، خواسته اصلی معلولان

23 آذر 1398

معاون توانبخشی اداره‌کل بهزیستی استان زنجان گفت: موانع فیزیکی زیادی در معابر و خیابان‌ها برای معلولان وجود دارد که پیگیر حل آن‌ها هستیم.

 

فرهاد میرزایی ، با بیان اینکه یکی از بازوان مهم برای توانمندسازی معلولان مناسب‌سازی مکان‌های شهری است، اظهار کرد: مناسب‌سازی در زمینه توانبخشی، آموزشی و درمانی معلولان که همه این‌ها برای حضور فعال و داشتن فرصت برابر برای استفاده از امکانات است، ضرورت دارد.

 

وی تصریح کرد: از سال ۱۳۸۳ بنابر قانون، قرار شد که همه نهادها از بودجه خود درصدی را به مناسب‌سازی اختصاص دهند.

 

این مسئول بیان کرد: اقدامات زیادی در بانک‌ها و بعضی نهادها و سازمان‌ها در این‌خصوص انجام شده است، ولی شرایط استان در این زمینه به طور کامل مناسب نیست و هنوز موانع فیزیکی زیادی در معابر و خیابان‌ها وجود دارد که پیگیر حل آن‌ها نیز هستیم.

 

میرزایی در رابطه با اقدامات انجام شده در زمینه مناسب‌سازی فضاهای شهری، گفت: مناسب‌سازی‌ها در جهت مناسب‌سازی ورودی‌ها، سرویس‌های بهداشتی، آسانسور و رمپ‌ها بوده و اگر در نقطه‌ای از شهر نیز طرحی اجرا شود، ورود می‌کنیم و به نتایج خوبی نیز رسیده‌ایم.

 

معاون توانبخشی اداره‌کل بهزیستی استان زنجان خاطرنشان کرد: مناسب‌سازی و تقویت افکار خودمان در رابطه با افراد دارای معلولیت و حتی سالمندان بهترین مناسب‌سازی است که ما می‌توانیم انجام دهیم.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است