کمبود اعتبار نباید مانعی برای مناسب‌سازی باشد

کمبود اعتبار نباید مانعی برای مناسب‌سازی باشد

23 آذر 1398

‌فرماندار ابهر گفت: کمبود اعتبار نباید مانعی برای مناسب‌سازی باشد.

 

وجیه‌الله نوروزی در جلسه مناسب‌سازی شهرستان ابهر با تاکید بر این‌که همه ما در قبال معلولان مسئول هستیم، اظهار کرد: برای تحرک و پویایی معلولان و استفاده آن‌ها از امکانات شهری باید بسترهای لازم به ویژه در حوزه مناسب‌سازی برای این قشر، از جامعه فراهم شود.

 

وی با تاکید بر این‌که مناسب‌سازی تنها نیاز معلولان نیست، ادامه داد: افراد سالم به‌ویژه سالمندان نیز به مقوله مناسب‌سازی برای سهولت در تردد احتیاج دارند.

 

این مسئول تاکید کرد: مناسب‌سازی باید به نوعی باشد که معلولان مانند افراد عادی جامعه بتوانند از امکانات تمام امکانات بهره‌مند شده و از حضور خود در اماکن عمومی، جشن‌ها و مناسبت‌ها پشیمان نشوند.

 

وی بر ضرورت توجه به مناسب‌سازی شهری توسط شهرداری‌ها اشاره کرد و یادآور شد: نبود بودجه، نباید مانعی برای اجرای طرح‌های مناسب‌سازی در جامعه باشد.

 

فرماندار ابهر بیان کرد: قبل از ایجاد رمپ‌ها باید از مشاوران متخصص در این حوزه بهره گرفت تا استاندارد لازم را داشته و مناسب برای تردد معلولان باشد.

 

این مسئول با تاکید بر این‌که در طراحی فضای ادارات مجتمع‌های مسکونی و تجاری در حال ساخت در صدور پروانه باید به موضوع مناسب سازی توجه ویژه شود، بیان کرد: با اعمال سیاست‌های تشویقی می‌توان در این حوزه موفق‌تر عمل کرد.

 

وی با تاکید بر این‌که باید اهتمام بیشتری برای شناسایی مراکز دارای مشکل مناسب‌سازی در شهرستان وجود داشته باشد،ادامه داد: اگر می‌خواهیم در حوزه مناسب‌سازی موفق عمل کنیم باید با دید یک معلول به جامعه بنگریم.

 

نوروزی با اشاره به این‌که همه دستگاه‌های اجرایی عضو شورای اداری باید در مناسب‌سازی مورد ارزیابی مجدد قرار گیرند، ادامه داد: تصمیم جلسات مناسب‌سازی باید به صورت جدی اجرایی شود.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است