رعایت نکردن اصول مناسب‌سازی؛ خلاف قانون حمایت از حقوق معلولان

رعایت نکردن اصول مناسب‌سازی؛ خلاف قانون حمایت از حقوق معلولان

24 آذر 1398

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: رعایت نکردن اصول مناسب‌سازی برای دسترس‌پذیری افراد دارای معلولیت و نابینا برخلاف مفاد قانون حمایت از حقوق معلولان است.

 

محمد محمدی‌قیداری ، در رابطه با اقدامات و فعالیت‌های دبیرخانه مناسب‌سازی در سه ماهه سوم امسال، بیان کرد: یکی از اقدامات صورت گرفته در این بخش که در راستای عملیاتی کردن اهداف تدوین شده در سند راهبردی مناسب‌سازی، انعقاد تفاهم‌نامه مشترک به نهادها و دستگاه‌های اجرایی و عمومی برای دسترس‌پذیری محیط و اماکن عمومی در جامعه بوده است.

 

وی تصریح کرد: پروژه کف‌سازی بازار با همکاری شهرداری و سازمان میراث‌فرهنگی در دست اقدام است که امیدواریم در اجرای پروژه، اصول مناسب‌سازی برای استفاده افراد دارای معلولیت، رعایت شود؛ همچنین موانع موجود در پیاده‌راه سبزه‌میدان و در انتهای مسیر ویژه نابینایان رفع شد.

 

مدیرکل بهزیستی استان زنجان افزود: مسافرت با قطار به‌عنوان یکی از مناسب‌ترین وسیله‌های حمل و نقل به حساب می‌آید که خوشبختانه در راه‌آهن استان امکانات ویژه جهت جابه‌جایی معمولان و جانبازان اجرایی شده است.

 

محمدی گفت: رعایت نکردن اصول مناسب‌سازی برای دسترس‌پذیری افراد دارای معلولیت و نابینا برخلاف مفاد قانون حمایت از حقوق معلولان بوده و شهرداری به‌عنوان یکی از اعضای ثابت جلسات ستاد مناسب‌سازی، موظف به رعایت اصول دسترس‌پذیری در اجرای همه پروژه‌های شهری و اصلاح معابر است.

 

وی خاطرنشان کرد: در ارزیابی دستگاه‌های اجرایی ادارات بهزیستی، برق منطقه‌ای، مدیریت فرودگاه و امور اقتصاد و دارایی با وضعیت خوب ارزیابی شدند.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است