تعلیق جودو، جودوکاران نابینا و کم‌بینا را دچار مشکل کرد

تعلیق جودو، جودوکاران نابینا و کم‌بینا را دچار مشکل کرد

1 دی 1398

سرمربی تیم ملی جودوی نابینایان و کم‌بینایان گفت: با تعلیق فدراسیون جودو و تعطیلی اردوهای تیم ملی، متاسفانه دو جودوکار نابینا و کم‌بینا اعزامی به توکیو به خاطر نداشتن حریف تمرینی با مشکلات زیادی روبه‌رو شده‌اند.

 

محمدرضا حاج یوسف‌زاده ، درباره وضعیت دو جودوکار نابینا و کم‌بینا اعزامی به بازیهای پارالمپیک توکیو اظهار کرد: وحید نوری در وزن منهای ۹۰ کیلوگرم و محمدرضا خیرالله زاده در مثبت ۱۰۰ کیلوگرم جودوکاران اعزامی به توکیو هستند که از ۶ دی اردوی آماده سازی آن‌ها در کیش آغاز می‌شود و تا ۲۶ دی ادامه خواهد داشت.

 

او یکی از مشکلات جودوکاران نابینا و کم‌بینا را نداشتن حریف تمرینی عنوان کرد و گفت: متاسفانه از زمانی که فدراسیون جودو تعلیق شده و اردوی تیم ملی تشکیل نمی‌شود جودوکاران نابینا و کم‌بینا نیز به دلیل نداشتن حریف تمرینی دچار مشکلات زیادی شدند. البته تلاش می کنیم جودوکاران را از نظر آمادگی جسمانی در سطح خوبی نگه داریم، اما حفظ آمادگی جسمانی نیازمند به داشتن حریف تمرینی قوی است که متاسفانه این شرایط در حال حاضر فراهم نیست.

 

سرمربی تیم ملی جودوی نابینایان و کم‌بینایان هم‌چنین از برپایی اردوی مشترک برون مرزی در ترکیه یا آذربایجان خبر داد و افزود: این اردوی مشترک اواخر بهمن در ترکیه یا آذربایجان برپا خواهد شد که کمیته ملی پارالمپیک نیز موافقت خود را در این زمینه اعلام کرده است.

 

حاج یوسف‌زاده در پایان از اعزام تیم ملی جودو به مسابقات گرند پری انگلیس در فروردین خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر خیرالله زاده رنکینگ اول جهان و وحید نوری رنکینگ دوم جهان هستند که برای حفظ رنکینگ و تایید کلاس‌بندی بین‌المللی خود باید در این مسابقه حضور پیدا کنند تا برای شرکت در بازی‌های پارالمپیک توکیو با افت رنکینگ مواجه نشوند.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است