خسروی وفا: تنها هدف اعزام کاروان ایران به پارالمپیک، مدال‌آوری است

خسروی وفا: تنها هدف اعزام کاروان ایران به پارالمپیک، مدال‌آوری است

2 دی 1398

«محمود خسروی وفا»  در حاشیه ستاد عالی بازی ها این اظهارات را بیان کرد و گفت:  کسب سهمیه هاست و اعزام ها بر اساس دستورالعمل ستاد بازی ها با رویکرد کیفی ۲ هدف عمده ما به این رویدادهاست.  

 

وی ادامه داد: اعزام ها بر اساس مدال آوری در بازی های پارالمپیک ٢٠٢٠ و برخورداری از شانس مدال آوری در بازی های پاراآسیایی ٢٠٢٢ خواهد بود .

 

رییس کمیته پارالمپیک می گوید:  کوچک سازی و کیفی سازی کاروان ورزش ایران در پارالمپیک هدف ما برای اعزام هاست که با این رویکردی می توان افزایش اعتماد را با تمرکز بر روی مدال آوری اتخاذ کرد.

 

خسروی وفا اضافه کرد: با این  راهبرد شرایط ایران نسبت به المپیک ریو برای مدال آوری بهتر خواهد شد.

 

وی اظهار داشت: اساسنامه‌ای که به تصویب رسید الزاماتی داشت که ipc تعیین کرده بود. مجمع فوق العاده در صورتی تشکیل می شود که برای اصلاح اساسنامه باشد. این الزامات تصویب شد و برای وزارت ورزش و هیات دولت ارسال خواهد شد.

 

او درباره برخی از مشکلات مالی و ذیحسابی، عنوان کرد: تمام بندهای اساسنامه باید مراحل قانونی تصویب شود و چون کمیته ملی پارالمپیک نوپا است و برخی از این بندها مربوط به گذشته است. در مجموع اشکالات مربوط به چند سال اخیر نیست و رفع آن زمان‌بر است.

 

رییس کمیته ملی پارالمپیک با اشاره به بودجه ویژه پارالمپیک، تصریح کرد: فعالیت کمیته بیشتر از بودجه مصوب است. به بودجه نقد نیاز داریم و اعلام کردیم امیدوارم مجلس دستور کار لازم را صادر کند.

 

خسروی‌وفا درباره تابعیت برخی ورزشکاران در ترکیه، گفت: خبری از ورزشکاران پارالمپیکی نداشتیم و نخواهیم داشت و فدراسیون ها باید به این موضوع پاسخ دهند. تمام حق و حقوق ورزشکار از ابتدای سال پرداخته شده است. ایران تنها کشوری است که با هواپیما چارتر به مسابقات می رود.

 

وی افزود: سال قبل ۵۶ میلیارد تومان پاداش از دولت دریافت کردیم. ما ۴۰۰ میلیون تومان برای هر مدال هزینه می کنیم و کدام کشور این پاداش را می‌دهد که ورزشکار ما به آن کشور برود.

 

وی در زمینه تحت پوشش برخی رشته‌های در فدراسیون‌ها، گفت: این یک قانون بین المللی است و تا چند سال دیگر چند رشته به فدراسیون‌های اصلی خواهند رفت.

 

خسروی وفا افزود: اینکه گفته می شود برخی فدراسیون ها توان پرداخت هزینه ورزشکاران سالم را ندارند و ورزشکاران معلول دچار مشکل می شوند یک بهانه است. برای واکاوی این مشکل باید تیم مدیریتی فدراسیون و عملکرد آن باید بررسی شود.

 

بازی های پارالمپیک توکیو شهریورماه سال ۹۹ در توکیو برگزار خواهد شد.

 

ایران در المپیک ۲۰۱۶  با کسب ۸ طلا، ۹ نقره و ۷ برنز در رده پانزدهم قرار گرفت.

 

منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است