اصلاح دو بند در اساسنامه کمیته ملی پارالمپیک

اصلاح دو بند در اساسنامه کمیته ملی پارالمپیک

2 دی 1398

مجمع عمومی فوق العاده کمیته ملی پارالمپیک امروز دوشنبه به ریاست محمود خسروی فا رئیس کمیته ملی پارالمپیک در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شد.

 

مجمع عمومی فوق العاده کمیته ملی پارالمپیک امروز دوشنبه دوم دی با حضور سید رضاصالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک، مهدی علی نژاد سرپرست معاونت ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان، محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک، عبدالحمید احمدی معاونت فرهنگی و همگانی وزارت ورزش و جوانان، طاهره طاهریان نایب رئیس کمیته ملی المپیک، حمید علی صمیمی سرپرست فدراسیون جانبازان و معلولان، سهرابیان رییس فدراسیون قایقرانی، جواد رمضی رییس فدراسیون ورزش کارگری، بهنام حبیب زاده  سرپرست فدراسیون تنیس روی میز، مهرزاد خلیلیان سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی، غلامرضا شعبانی بهار رئیس فدراسیون تیروکمان، سید محمد پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو و سایر اعضای مجمع در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شد.


محمود خسروی وفا علت برگزاری این مجمع را اصلاح اساسنامه کمیته ملی پارالمپیک و ارائه گزارش عملکرد کمیته از روند اقدامات انجام شده برای بازیهای پارالمپیک توکیو عنوان کرد.
وی گفت: در اساسنامه کمیته ملی پارالمپیک دو بند قید نشده که باید تغییراتی در آن اعمال شود. یکی از بندها مربوط به انحلال کمیته ملی پارالمپیک و انتقال اموال آن به وزارت ورزش و جوانان بود. به طوری که مقرر شده بود در صورت انحلال کلیه اموال و دارایی های کمیته به وزارت ورزش و جوانان انتقال داده شود.


وی گفت: متاسفانه بعد از اصلاح اساسنامه و ارسال آن از وزارت ورزش به دولت ، اموال آن به وزارت دارایی تحویل داده شده است، در حالی که اموال آن باید به وزارت ورزش و جوانان انتقال پیدا می کرد.


خسروی وفا اضافه کرد: بند دومی که باید در اساسنامه اضافه شود تشکیل کمیسیون ورزشکاران بود که این بند نیز در اساسنامه قید نشده است. با تشکیل مجمع فوق العاده به دنبال اصلاح اساسنامه هستیم تا این دو بند را که از الزامات هر اساسنامه است به آن اضافه کنیم.


خسروی وفا همچنین خاطرنشان کرد: چون هم طراز با کمیته ملی المپیک هستیم در حال حاضر مطابق با آیین نامه کمیته ملی المپیک پیش می رویم تا آیین نامه جدید تدوین شود.


رئیس کمیته ملی پارالمپیک در پاسخ به انتقاد برخی از روسای فدراسیون ها در خصوص حضور کم رنگ آنها در اعضای مجمع کمیته ملی پارالمپیک خاطرنشان کرد: ما چه بخواهیم و چه نخواهیم ۸ رشته ورزشی از جانبازان و معلولان جدا شده و تحت پوشش فدراسیونهای تخصصی خو قرار گرفتند. البته ۵ رشته دیگر از جمله وزنه برداری، دوومیدانی، تیراندازی، شنا و جودو هم از فدراسیون جانبازان  معلولان جدا خواهند شد. بنابراین روسای فدراسیونها نباید در این زمینه احساسی برخورد کنند چون ما به همه آنها گفتیم که کاندیدا شوند اما خودشان از کاندیدا شدن انصراف دادند و اعلام کردند که به اصل اساسنامه ایراد دارند.


وی گفت: اعضای اصلی مجمع باید روسای فدراسیونها باشند. البته دو نفر از اعضا حتما باید از جانبازان و معلولان و نابینایان و کم بینایان باید باشد، چون حتی در صورت جدایی رشته های جانبازان و معلولان،  والیبال نشسته، بسکتبال با ویلچر، بوچیا و فوتبال هفت نفره تحت پوشش جانبازان و معلولان و گلبال و فوتبال پنج نفره تحت حمایت نابینایان و کم بینایان خواهند بود.
صمیمی نیز در پاسخ به خسروی وفا گفت: رشته های جانبازان و معلولان با این جدایی در حال نابودی هستند و ورزشکاران آن نیز  افت پیدا کردند حال با تفکیک ۵ رشته دیگر چیزی دیگر از این فدراسیون باقی نمی ماند تا فدراسیون کاملا نابود شود.


در ادامه مجمع برخی از اعضای مجمع نکاتی را پیرامون حسابرسی مالی کمیته مبنی بر این که گزارش مثبتی در آن دیده نشده است، ارائه دادند که پاسخ لازم در این زمینه داده شد.
همچنین گزارش حسابرسی سال ۹۷ با رایی که اعضای مجمع دادند به تایید مجمع رسید.

 

در مجمع عمومی فوق العاده کمیته ملی پارالمپیک همچنین مصوب شد تا برای رسیدگی به تخلفات مربوط به فعالیت های حوزه ورزش پارالمپیک، کمیته انضباطی تشکیل و ظرف یکسال آینده به تصویب هیات اجرایی برسد.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است