توانمندی ورزشکاران معلول جدی گرفته شود

توانمندی ورزشکاران معلول جدی گرفته شود

4 دی 1398

مهران تیشه‌گران  در مجمع انتخابات هیئت ناشنوایان استان زنجان که در سالن کنفرانس اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان برگزار شد، با بیان اینکه خوشبختانه ورزشکاران معلول از توانمندی بالایی برخوردار بوده و باید به گونه‌ای رفتار کنیم که استعدادهای نهفته در این عرصه شکوفا شود، گفت: ورزشکاران ناشنوا تا به امروز دستاوردهای زیادی برای ورزش ایران به ارمغان آورده‌اند.

 

وی با اشاره به اینکه تا به امروز افتخارآفرینی‌های زیادی را از سوی ورزشکاران معلول در میادین مختلف دیده‌ایم، افزود: زمانی که تابلوی نتایج ورزشکاران معلول به‌ویژه ناشنوایان را در رقابت‌های مختلف می‌بینیم، بیش از هر زمان دیگری به استعدادهای بالقوه‌ای که در این قشر وجود دارد، پی می‌بریم و این بدان معنی است که باید بیش از گذشته به این افراد توجه کنیم.

 

این مسئول با یادآوری اینکه در رشته‌هایی چون کشتی و فوتسال دارای جایگاه ارزشمندی در سطح دنیا هستیم، ادامه داد: علاوه بر این دو رشته، در سایر رشته‌ها مانند والیبال، جودو و کاراته نیز توانسته‌ایم به عناوین درخوری در رقابت‌ها و میادین بزرگ ورزشی دست یابیم که امیدواریم این موفقیت‌ها در سال‌های آتی نیز تداوم داشته باشد.

 

تیشه‌گران در ادامه با تاکید بر اینکه روسای هیئت‌های ورزشی ناشنوایان باید از نزدیک در جریان تمرینات ورزشکاران قرار گرفته و با این کار باعث افزایش انگیزه ورزشکاران ناشنوا شوند، تصریح کرد: در حال حاضر تعداد ورزشکاران سازمان‌یافته تحت حمایت این فدراسیون در حدود ۶۰۰۰ ورزشکار است که این تعداد ورزشکار در قالب ۱۷ رشته ورزشی به فعالیت مشغول‌اند.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های امروز این فدراسیون، حضور کمرنگ استان‌ها در رقابت‌های کشوری است، خاطرنشان کرد: معتقدیم اداره‌کل ورزش و جوانان استان‌ها باید حمایت‌های لازم را از هیئت‌هایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند به عمل آورده و زمینه را برای حضور پررنگ تیم‌های استانی در رقابت‌های کشوری فراهم کنند.

 

علی خلیلی، مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه ورزشکاران معلول از گذشته تا به امروز عناوین درخوری را در رقابت‌های مختلف به دست آورده‌اند، افزود: یکی از ملزومات هیئت ورزش ناشنوایان استان زنجان، ساماندهی رشته‌هایی است که ورزشکاران ناشنوا به آن مشغول‌اند.

 

منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است