مشکل تردد ورزشکاران جانباز و معلول البرزهمچنان پابرجاست/ وعده هایی که بر زمین ماند

مشکل تردد ورزشکاران جانباز و معلول البرزهمچنان پابرجاست/ وعده هایی که بر زمین ماند

5 دی 1398

به سالن جانبازان و معلولین که رسیدیم با چهره خندان ورزشکارانی مواجه شدیم که گویا وعده هایی شنیده بودند و در خیال رفع بزرگترین مشکل شان که وسیله ایاب و ذهاب بود در پوست خود نمی گنجیدند.

 

آن شب یکی از نمایندگان مجلس و مدیرکل بهزیستی استان البرز در کنار بچه های جانباز و معلول حضور داشتند و بذر امید را در دل این ورزشکاران کاشتند و مقرر شد تا در کوتاه ترین زمان تعدادی ون برای حمل و نقل در اختیار آن ها قرار گیرد.

 

اکنون یک سال از آن وعده های زیبا می گذرد و همچنان ورزشکاران با مشکلات فراوانی از فردیس، ماهدشت، کمالشهر و تمام نقاط استان خود را به سالن جانبازان و معلولین کرج می رسانند که اگر ورزش تنها دلخوشی آن ها نبود هرگز تن به این همه سختی نمی دادند.

 

تا جایی که بتوانیم صحبت های این ورزشکاران را آنقدر منعکس می کنیم تا کسی پیدا شود که پاسخگوی کمترین حق آن ها باشد. به همین منظور سری به سالن جانبازان و معلولین زدیم و در ادامه گفتگوی ورزشکاران را می خوانید:

 

مسئولین معلولین را به رسمیت بشناسند

خانم جعفری ورزشکاری معلولی است که هفت سال در رشته بدنسازی فعالیت می کند و درد دل خود را اینگونه عنوان می کند: از مسئولین انتظار داریم که ما را هم ببینند و نیازهای ما را بشناسند.

 

وی یکی از کسانی است که به شدت از نبود وسیله ایاب ذهاب مناسب سازی شده ویژه معلولین رنج می برد و می گوید:

 

مسئولین در مراسم های مختلف وعده هایی می دهند که در هیچ یک از آن ها تاکنون عملیاتی نشده است.

 

معصومه صفری دیگر ورزشکار معلولی که گویا از حرف زدن و پاسخ نگرفتن خسته شده است و با دلسردی گفت: چند سالی از آغاز فعالیت ورزشی ام می گذرد و به لحاظ حمل و نقل مشکلات زیادی دارم اما علیرغم وعده های مسئولین هیچ کدام از آن ها محقق نشده است.

 

وی گفت: مشکل تمام معلولین به بحث رفت و آمد برمی گردد که انتظار داریم افراد ناتوان جسمی استان البرز به مانند سایر استان های کشور مورد توجه مسئولین قرار بگیرند.

 

مسئولین وعده ندهند و کسی را امیدوار نکنند

حاج حسین از یادگاران زمان جنگ تحمیلی است که از سال 1360 بدلیل اصابت ترکش تا به امروز بر روی صندلی چرخدار نشسته و اکنون جزو ورزشکاران معلول به شمار می رود که در این ارتباط ضمن اشاره به گلایه های خود گفت: لطفاٌ مسئولین از این پس وعده ندهند و کسی را امیدوار نکنند.

 

وی با بیان اینکه ورزشکاران معلول انتظار زیادی ندارند گفت: به نظر می رسد صندلی چرخدار و اتوبوس ویژه برای حمل و نقل کمترین حق جانبازان و معلولین باشد.

 

جانباز دوران دفاع مقدس گفت: بسیاری از معلولین را سراغ دارم که بدلیل مشکلات ایاب ذهاب خانه نشین شده اند و وجود وسیله نقلیه مناسب می تواند آن ها را به اجتماع برگرداند.

 

با ساشا ذوالفقاری یکی از جوان ترین جانبازان افغانستانی که در سوریه مجروح شد و امروز در کنار سایر هم نوعان خود ورزش می کند نیز به گفتگو پرداختیم که گفت: از این که کنار دوستان خود دررشته بسکتبال نشسته فعالیت دارم خوشحالم اما هزینه رفت و آمد من و بقیه معلولین را تحت فشار قرار داده است.

 

وی گفت: حال که استان البرز همین یک سالن ویژه معلولین را دارد کاش سازوکاری فراهم شود تا حداقل وسیله نقلیه مناسبی در اختیار ورزشکاران قرار گیرد.

 

حل مشکل معلولین درگرو عزم همگانی است

حمیدرضا براتی دبیر هیئت جانبازان و معلولین استان البرز در این ارتباط اظهار کرد: بسیاری از مسئولین وعده داده اند اما اعتقاد داریم که حل مشکل معلولین عزم همگانی را می طلبد و معلولین باید بخشی از دغدغه مدیران شهری باشند.

 

وی عدم وجود وسیله نقلیه را عامل گوشه نشینی معلولین دانست و گفت: تا زمانی که وسیله مناسبی برای رفت و آمد معلولان وجود نداشته باشد نمی توان انتظار داشت که آن ها از نقاط مختلف البرز به شهر کرج بیایند.

 

دبیر هیئت جانبازان و معلولین استان البرز گفت: البرز قهرمانان زیادی را تقدیم ورزش کشور کرده که در صورت حل چالش های موجود این نوید را می دهیم که توان عرض اندام بیشتری در سطح کشور خواهیم داشت.

 

منبع : برنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است