مربی تیم ملی دو و میدانی جانبازان: موفقیت در پارالمپیک ۲۰۲۰ مستلزم آرامش است

مربی تیم ملی دو و میدانی جانبازان: موفقیت در پارالمپیک ۲۰۲۰ مستلزم آرامش است

9 دی 1398

ابراهیم مومنی: برپایی اردوهای خوب و ایجاد فضای مناسب تمرینی در این اردوها به بهبود عملکرد دو و میدانی کاران جانباز و معلول می‌انجامد و موفقیت در توکیو را در پی خواهد داشت.

 

وی با اشاره به نخستین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی دو و میدانی جانبازان و معلولان در جزیره کیش، تصریح کرد: متاسفانه شرایط تمرینی در اینجا مهیا نیست و در ساعت یکسان، ورزشکاران متعدد در اماکن ورزشی تدارک دیده شده حضور می‌یابند و همین امر شلوغی و سردرگمی را برای ما و ورزشکاران به دنبال داشته است.

 

مربی تیم ملی با اشاره به اینکه بدنسازی و بخصوص کار با وزنه یکی از محورهای این اردو است، اضافه کرد: سالن بدنسازی که برای تمرین بازیکنان در نظر گرفته‌اند شلوغ است و همین امر اجازه تمرین مناسب را نمی‌دهد.

 

مومنی به بخشی از تمرین در فضای باز و بیرون از سالن اشاره و خاطرنشان کرد: زمین چمن هم در بیشتر مواقع با ورزش سایر ورزشکاران و یا رشته فوتبال همزمان می‌شود و همین تداخل سبب سلب آرامش از بازیکنان معلول شده است.

 

وی افزود: مشکلی که عنوان کردم موضوعی مشترک بین تمامی ورزشکاران و مربیان بوده و امیدوارم هر چه زودتر شرایط تمرینی بهتری ایجاد شود.

 

براساس تفاهمنامه امضا شده بین منطقه آزاد کیش و کمیته پارالمپیک، اردوی آمادگی ملی پوشان کشورمان برای حضور در بازیهای المپیک ۲۰۲۰ توکیو در این جزیره آغاز در حال برگزاری است.

 

اردو با آغاز تمرینات تیم ملی تیر اندازی با کمان در مجموعه المپیک کیش آغاز شد و ملی پوشان سایر رشته ها از جمله جودو، تکواندو، دو ومیدانی و والیبال نشسته، در ۲ بخش آقایان و بانوان تمرینات خود را برای حضور در بازیهای پارالمپیک ۲۰۲۰، آغاز کردند.

 

بر اساس تفاهمنامه امضا شده بین سازمان منطقه آزاد کیش و کمیته پارالمپیک جزیره کیش در مقاطع مختلف و تا تیرماه سال آینده میزبان این اردو خواهد بود، هدف از برگزاری اردوی یاد شده،  پیشبرد اهداف، برنامه ها و فعالیت های مرتبط با توسعه ورزش پارالمپیک در ابعاد قهرمانی و همگانی و بهبود شرایط از نظر کمیت، کیفیت و اجرای دوره های مختلف آموزشی و تمرینی برای اردوی تیم‌های ملی در این جزیره عنوان شده است. 

 

المپیک ۲۰۲۰ از تاریخ ۲۴ ژوئیه (۳ مرداد ۱۳۹۹) تا ۹ اوت سال ۲۰۲۰ (۱۹ مرداد ۱۳۹۹) به میزبانی شهر توکیو در کشور ژاپن برگزار خواهد شد و پس از آن رقابت های پارالمپیک در این شهر برگزار می‌شود.


پیشتر  المپیک ۱۹۶۴ در توکیو برگزار شده بود.

 

منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است