پیام رئیس سازمان استثنایی کشور به مناسبت روز جهانی خط بریل

پیام رئیس سازمان استثنایی کشور به مناسبت روز جهانی خط بریل

12 دی 1398 سیدجواد حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان استثنایی کشور به مناسبت ۴ ژانویه روز جهانی خط بریل پیامی صادر کرد.

متن پیام به شرح ذیل است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

امروز در تقویم، زادروز مردی است که کوتاه زیست اما ثمره حیات ۴۱ ساله اش، آنچنان اثری بر زندگی میلیون‌ها نابینا و کم بینای پس از خودش گذاشت که نامش را درست بر پیشانی تاریخ بشر، جاودانه کرد.

 

لویی بریل، با اختراع روش خواندن و نوشتن ویژه نابینایان، نردبان سترگی را بنا گذاشت که حالا چیزی حدود دو قرن از عمر آن می‌گذرد و میلیون‌ها نابینا در طول سالیان، پله‌هایش را به سمت تعالی پیموده اند و از نتایج آن برخوردار شده اند و جهان تاریکشان را با نور علم و معرفت، روشن کرده اند. بدین وسیله روز جهانی خط بریل را گرامی می‌داریم.

 

سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در راستای توسعه آموزش خط بریل به عنوان یکی از سیاست‌های اصلی خود به خصوص در امر آموزش و پرورش فراگیر اقدام به اجرای نهضت آموزش خط بربل در کشور نموده و در جهت تولید کتب مناسب برای نابینایان و کم بینایان به عنوان رسالت اصلی خود گام‌های بلندی را برداشته است.

 

اینجانب ضمن گرامیداشت این روز از همه یاوران و دست اندرکاران در این زمینه می‌خواهم تا با گسترش آموزش خط بریل به جامعه دانش‌آموزان و افراد دارای آسیب بینایی، زمینه شکوفایی استعدادهای این عزیزان را فراهم آوریم.»

 

منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است