سرمربی کمانداران‌ پارالمپیکی:‌ رکوردهای رحیمی بهتر از کمانداران بدون معلولیت است

سرمربی کمانداران‌ پارالمپیکی:‌ رکوردهای رحیمی بهتر از کمانداران بدون معلولیت است

15 دی 1398

مجید کهتری: رحیمی دارنده مدال طلای پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو است و شانس زیادی برای کسب مدال در توکیو دارد بنابراین به اردوها دعوت شده تا خود را برای پارالمپیک ۲۰۲۰ آماده کند.

 

وی ادامه داد:‌ مسابقات کسب سهمیه برای کمانداران معلول تمام شده و برنامه کسب سهمیه پارالمپیک کشور با ۲ سهمیه برای زنان و پنج سهمیه برای مردان در۲ رشته ریکرو و کامپوند به پایان رسیده است.

 

این مربی گفت:‌ راضیه شیرمحمدی متاسفانه بعد از کسب سهمیه از دنیا رفت و حالا باید جدای از زهرا نعمتی که هم‌اکنون در اردوی کیش حضور دارد کماندار دیگری از بین زنان کمانداران برتر که رکوردهایشان به حدنصاب مورد نظر کمیته فنی نزدیک است انتخاب کنیم.

 

کهتری افزود: از اوایل دی‌ماه قرار براین شد که برنامه‌های اجرایی تیراندازی‌ با کمان با کمیته ملی پارالمپیک باشد و بخش اداری و تشریفاتی با فدراسیون بنابراین نخستین اردوی تیم‌ پاراکمانداران از ۶ دی‌ در کیش آغاز شده و تا ۲۶ همین ماه ادامه دارد.

 

وی ادامه داد: براساس درخواست کادر فنی و توافق کمیته پارالمپیک از دی‌ماه تا زمان اعزام کمانداران معلول به توکیو هر ماه یک اردوی ۲۰ روزه برگزار می‌شود که البته اگر امکان برگزاری ۲ اردوی ۱۰روزه در ماه فراهم شود به مراتب بهتر از اردوهای ۲۰ روزه است زیرا کمانداران فرصتی برای ملاقات با خانواده و امکان هماهنگی بیشتر در خصوص مشاغل‌شان خواهند داشت.

 

کهتری با بیان اینکه کمیته‌ ملی پارالمپیک شرایط اردویی بسیار خوبی به لحاظ خوابگاهی، تغذیه و امکانات اردویی برای کمانداران معلول فراهم کرده است، گفت:‌امیدواریم پارالمپیک بتواند در بحث معیشتی و حقوقی ازکمانداران حمایت کند تا آنان با دغدغه کمتر و آمادگی ذهنی بیشتر در جلسات تمرینی حاضر شوند و به خوبی تمرین کنند.

 

 وی اضافه کرد:‌ سه تقاضا برای آماده‌سازی بهتر ملی‌پوشان داشتم که اولی که حضور دایم یک مربی بدنساز در کنار تیم‌ ملی بود که خوشبختانه از اولین اردو سعید اصغری گنجی که در ریو هم کاروان را همراهی می‌کرد در کنار تیم قرار گرفته است.

 

کهتری حضور یک ماساژور برای کمانداران معلول با برنامه استخر همراه با حضور دایمی یک روانشناس در کنار ملی‌پوشان را از دیگر خواست‌هایش برای آماده سازی کمانداران عنوان کرد.

 

این مربی در خصوص شانس ایران برای کسب مدال کمانداران در پارالمپیک توکیو گفت: تلاش ما این است که شروع دیرهنگام اردوهای آماده سازی را با برنامه ریزی بهتر و تمرینات منسجم جبران کنیم واگر مشکل خاصی پیش نیاید بیش از ۷۰ درصد نفرات شانس مدال‌آوری دارند.

 

وی اضافه کرد:‌ متاسفانه ورزشکاران از نظر مالی در شرایط خوبی نیستند و امیدوارم با حمایت مالی نگرانی و دغدغه‌های آنان کاهش یافته و با انگیزه‌های بیشتر تمرینات را پیگیری کنند.

 

زهرا نعمتی، غلامرضا رحیمی، اصغر زارعی نژاد، رمضان بیابانی، مجید کاکاوش و علی سینا منشازاده ۶ ورزشکار دعوت شده به نخستین اردوی تیم‌ملی تیراندازی با کمان هستند و قرار است از اردوی بعدی یک کماندار زن دیگر به این نفرات افزوده شود.

 

سرمربی تیم‌ملی تیراندازی‌ با کمان معلولین در خصوص سطح آمادگی ملی‌پوشان حاضر در کیش گفت: اگرچه  اردوها با تاخیر زیادی برای پارالمپیک آغاز شد اما این نفرات به صورت انفرادی در شهرستان‌ها و باشگاه‌های خود تمریناتشان را پیگیری کرده‌اند و البته اردوی حاضر برای ثبات تکنیک و افزایش قدرت واستقامت در بدنسازی است.

 

منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است