تیم نایب قهرمان پارالمپیک ریو در انتظار مجوز حضور در توکیو

تیم نایب قهرمان پارالمپیک ریو در انتظار مجوز حضور در توکیو

15 دی 1398

سرمربی تیم ملی فوتبال پنج نفره با اشاره به مشخص نبودن وضعیت این تیم برای اعزام به پارالمپیک توکیو گفت: با توجه به نایب قهرمانی این تیم در قهرمانی آسیا تایلند، انتظار داریم کمیته ملی پارالمپیک این تیم را به پارالمپیک توکیو اعزام کند.

 

جواد فلفلی : با توجه به این که تیم ملی فوتبال پنج نفره در قهرمانی آسیا تایلند موفق به کسب سهمیه شد و برنامه‌های پارالمپیکی خود را به فدراسیون ارائه کردیم تا در اختیار کمیته ملی پارالمپیک قرار دهد، اما هنوز نمی‌دانیم این تیم به توکیو اعزام می‌شود یا خیر و همچنان منتظر جواب قطعی از سوی کمیته ملی پارالمپیک هستیم.

 

وی در پاسخ به این پرسش که انتظار کمیته ملی پارالمپیک از این تیم کسب عنوان قهرمانی در تایلند بود حال امکان دارد با این شرایط فوتبال پنج نفره نیز به توکیو اعزام نشود، افزود: در پارالمپیک ریو نیز کمیته ملی پارالمپیک پیش‌بینی جایگاه چهارم را برای فوتبال پنج نفره داشت که ما به مدال نقره دست یافتیم. این تیم برای کسب سهمیه پارالمپیک توکیو زحمت زیادی کشیده و از کمیته ملی پارالمپیک توقع اعزام این تیم را داریم.

 

سرمربی تیم ملی فوتبال پنج نفره خاطرنشان کرد: برای برگزاری اردوی تیم ملی فوتبال پنج نفره هفته پیش مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی را برگزار کردیم و نفرات دعوت شده به اردو را مشخص کردیم. طبق برنامه‌ای که به فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان ارائه دادیم قرار است اواخر دی نخستین اردوی آماده‌سازی تیم ملی را در گیلان برپا کنیم. البته چون هنوز تکلیف این تیم برای حضور در پارالمپیک مشخص نیست و مجوز نهایی را از کمیته ملی پارالمپیک دریافت نکرده‌ایم، در حال حاضر نمی‌توانیم برنامه مشخصی را برای تیم فوتبال پنج نفره داشته باشیم.

 

فلفلی گفت: برنامه ما برای آماده‌سازی این تیم برای پارالمپیک توکیو کامل است و برای اجرا منتظر تصمیم کمیته ملی پارالمپیک هستیم تا زودتر عملیاتی کنیم.

 

وی در پایان ضمن تشکر از حمایت‌های وزیر ورزش از فوتبال پنج نفره خاطرنشان کرد: از مسعود سلطانی فر تشکر می کنم که نگاه ویژه‌ای به فوتبال پنج نفره دارد و تاکید کرده که در تمام استان‌ها یک زمین و دیواره به فوتبال پنج نفره اختصاص پیدا کند تا بازیکنان این رشته مشکلی برای آماده‌سازی خود نداشته باشند. امیدوارم وزیر ورزش چنین حمایتی را برای حضور تیم فوتبال پنج نفره در بازیهای پارالمپیک توکیو نیز داشته باشد.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است