اعزام نکردن فوتبال پنج نفره به پارالمپیک کار منطقی نیست

اعزام نکردن فوتبال پنج نفره به پارالمپیک کار منطقی نیست

29 دی 1398

سرمربی تیم ملی فوتبال پنج نفره گفت: تصمیم‌گیری درباره اعزام نشدن تیم فوتبال پنج نفره به پارالمپیک توکیو کار کارشناسی و درستی نیست و مسوولان کمیته ملی پارالمپیک باید در تصمیم خود تجدیدنظر کنند.

 

جواد فلفلی ، در خصوص تصمیم کمیته ملی پارالمپیک برای اعزام نشدن تیم فوتبال پنج نفره به توکیو به خاطر کسب عنوان نایب قهرمانی در آسیا، اظهار کرد: واقعا من نمی‌دانم این تصمیم بر چه اساسی بوده است، کسب عنوان قهرمانی در آسیا کار راحتی نیست که مسوولان به خاطر این مساله مانع اعزام تیم به پارالمپیک توکیو شوند. بازیکنان فوتبال پنج نفره برای کسب نایب قهرمانی در آسیا نیز سختی‌های زیادی را کشیدند تا در جمع ۸ تیم برتر قرار بگیرند و کسب چنین نتیجه‌ای به راحتی امکانپذیر نیست.

 

وی گفت: فوتبال یک رشته رکوردی نیست که نتایج آن از هم‌اکنون برای پارالمپیک توکیو قابل پیش‌بینی باشد. در دوره قبل نیز با وجود این که مسوولان تصور می‌کردند این رشته حتی در جمع ۴ تیم نیز قرار نگیرد، نایب قهرمان ریو شد. به هر صورت این که در فینال ما نتیجه را به چین واگذار کردیم و نایب قهرمان آسیا شدیم دلیل منطقی برای اعزام نشدن تیم فوتبال پنج نفره به توکیو نیست.

 

سرمربی تیم ملی فوتبال پنج نفره افزود: از این تصمیم کمیته ملی پارالمپیک واقعا شوکه شدم. امیدوارم تا ده بهمن که کمیته ملی پارالمپیک قرار است نظر نهایی خود را اعلام کند، در تصمیم خود تجدید نظر کند.

 

فلفلی در پاسخ به این پرسش که عدم اعزام تیم فوتبال پنج نفره به توکیو چه تبعاتی می‌تواند به دنبال داشته باشد، تصریح کرد: با توجه به این که تا ۲ سال آینده این تیم امکان اعزام به هیچ تورنمنت برون مرزی را ندارد بدون شک عدم اعزام تیم به توکیو سبب می‌شود تا حرکت رو به عقب داشته باشیم و این شرایط خوبی برای بازیکنان فوتبال پنج نفره نیست. حتی چون در جمع ۸ تیم برتر اعزامی به توکیو قرار گرفته بودیم ژاپن از ۸ تیم راه یافته دعوت کرده بود که در تورنمنت جام جهانی که اواخر اسفند برگزار می‌شود، حضور پیدا کنند که متاسفانه امکان اعزام به این تورنمنت را نیز نداریم.

 

وی خاطرنشان کرد: واقعا من نمی‌دانم جواب این همه بازیکن نابینا و کم‌بینا را که برای گرفتن سهمیه اردوهای سختی را پشت سر گذاشتند چگونه باید بدهیم. ما در شرایط راحتی سهمیه را دریافت نکردیم که به راحتی نیز از دست بدهیم.  این بازیکنان برای گرفتن سهمیه مدت‌های زیادی از خانواده‌های خود دور بودند به امید این که پارالمپیکی شوند، حال با تصمیمات نادرستی که در خصوص این تیم گرفته شده است باید خانه‌نشین شوند.

 

فلفلی در پایان گفت: تصمیم گرفته شده در خصوص فوتبال پنج نفره درست و منطقی نیست و باید کار کارشناسی در این زمینه صورت بگیرد تا زحمات بازیکنان بی‌نتیجه نماند.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است