مصوبات شورای شهر پیوست معلولین داشته باشد

مصوبات شورای شهر پیوست معلولین داشته باشد

3 بهمن 1398

مشاور رئیس بهزیستی کشور در امور معلولین با حضور در شورای شهر یزد خواستار پیوست معلولین برای مصوبات شورای شهر شد.

 

«علی همت محمود نژاد» در این نشست ضمن تشکر از شورای شهر یزد برای رایگان کردن ایاب و ذهاب افراد دارای معلولیت، گفت: اجرای طرح گرشگری معلولین در یزد میتواند مدل مطالعاتی برای سایر شهرها باشد.

 

وی با اشاره به هزینه ها و مشکلات پیرامون معلولیت ها گفت: پیرامون معلولیت هزینه ها، مسائل و مشکلاتی است که دیده نمی شود و خسارت به افراد دارای معلولیت وارد می کند.

 

وی افزود: این مشکلات بیشتر ناشی از عدم مناسب سازی و تسهیل دسترسی افراد دارای معلولیت به اماکن عمومی و شهری است.

 

محمود نژاد همچنین در نشست فعالان و مدیران انجمن های معلولین استان یزد، گفت: راه را بازکنیم تا افراد دارای معلولیت توان خود را نشان دهند و این انتظار زیادی نیست فقط امکان استفاده باید فراهم شود.

 

وی با بیان این که هدف از برگزاری این نشست آن است که علیرغم مشکلات که برای افراد دارای معلولیت وجود دارد چه باید کرد تا راندمان کار بالا رود؛ افزود: ما می دانیم سمعک بزرگترین مشکل ناشنوایان، حق پرستاری کفاف آسیب نخاعی نمی دهد، هزینه وسایل کمک توانبخشی بسیار بالاست؛ اما به دنبال راهکار و پیشنهاد برای حل این موضوعات و مشکلات با مشارکت و پیشنهاد خود معلولین هستیم تا توانمندی بهتر شود.

 

مشاور رییس بهزیستی کشور در امور معلولین، با اشاره به فشار تحریم ها بر اقشار مختلف جامعه از جمله معلولین، گفت: بسیاری از وسایل کمک توانبخشی مورد نیاز اجازه ورود به کشور ندارد و معلولین در حال حاضر عصا، ویلچر و سمعک با هزینه بسیار بالایی باید تهیه کنند.

 

وی با بیان این که بهزیستی 18 درصد انقباض بودجه داشته است، اظهار کرد: بهزیستی هیچگاه مثل شرایط فعلی در عسر و حرج نبوده و این در حالی است که بودجه دستگاه های حمایتی چون بهزیستی و کمیته امداد نباید تغییر یابد.

 

محمود نژاد با اشاره به بودجه اختصاص یافته به قانون جامع معلولین، گفت: هزار و 100 میلیارد بودجه برای قانون جامعه معلولین اختصاص یافت که دولت نصف آن را تقبل کرد و این یک شروع برای اجرایی کردن قانون جامع حمایت از معلولین است.

 

 در این نشست نمایندگان و فعالان انجمن های معلولین در خصوص اجرای صحیح مفاد قانون جامع حمایت از معلولین، اختصاص سهمی ویژه معلولین در طرح ملی مسکن، کاهش 10ساعت کار معلولین در هفته و اختصاص سهمیه بنزین به کلیه گروه‌های معلولین به طرح موضوع پرداختند.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است