اجتماع مفاخر جامعه توان‌یابان در رعد تاک 3

اجتماع مفاخر جامعه توان‌یابان در رعد تاک 3

17 بهمن 1398

رویداد رعد تاک که با هدف تغییر نگرش جامعه به موضوع معلولیت و توسعه دسترسی‌های فیزیکی و اطلاعات توان‌یابان برنامه‌ریزی و برگزار می‌شود در سومین نوبت میزبان چند شخصیت علمی، اقتصادی، ورزشی و حقوقی توان‌یاب بود.

به گزارش روابط عمومی مجتمع رعد؛ سومین رویداد رعد تاک پس از مدت‌ها برنامه‌ریزی اجرا شد و در این مراسم ابتدا، سهیل کوچکی مبتکر باشگاه دوچرخه سواری کوهستان( ماناسلو) و مجری گردشگری ورزشی با اشاره به سوابق  وفعالیت‌های ورزشی خود، افزود: در سیر طبیعی زندگی که شامل: تحصیل مدرسه، دبیرستان، دانشگاه، سربازی و کار بود، هیچگاه از ورزش جدا نبودم و در همین فعالیت‌های ورزشی از کوهنوردی به دوچرخه سواری طبیعت روی آوردم و پس از آشنایی با همسرم در باشگاه دوچرخه سواری و ازدواج با او، تورهای گردشگری ورزشی اجرا کردم که در یکی از تورها در شهر شیراز مینی‌بوس ما واژگون شد و 3 ماه پیش از ناحیه 2 پا دچار معلولیت شدم.

وی  افزود: در این مدت هرگز پا ننشستم واطمینان دارم روزی با دوچرخه‌ای که با دست حرکت خواهد کرد، تلاشم را ادامه می‌دهم.

دکتر روزبه پیروز مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران با اشاره به معلولیتی شدیدی که از بدو تولد با او همراه بود و با وجود نظر پزشکان که می‌گفتند این کودک هرگز نمیتوان راه برود، افزود: مادر، مادربزرگ و خانواده من هرگز این نظریه پزشکان را نپذیرفتند و باتمرینات ابتدایی ن زمان درتقویت پاهایم کوشش می‌کردند.

وی با اشاره موقعیت‌هایی که در دانشگاه هاروارد در ایالت ماساچوست و دانشگاه استنفورد در دوران تحصیل بدست آورده، گفت: توجهب ظرفیت افراد دارای معلولیت از آنجاکه آنها با مشکلات و محدودیت‌های این پدیده مبارزه می‌کنند، موجب افزایش قدرت جامعه و کشور می‌شود.

سومین سخنران این مراسم دکتر بهاره هنرپرور بودکه استاد و شیمیدان برجسته دانشگاه‌های آفریقای جنوبی بود.

 دکتر هنر پرور با اشاره به ارتباطی که از 20 سال پیش با مجتمع رعد برای آشنایی با فنون کامپیوتر آن زمان داشته است، افزود: از آنجاکه به علم شیمی بسیار علاقه داشتم، کامپیوتر و نقاشی را در رعد دنبال کردم و نمایشگاه‌هایی از آثار نقاشیم در آن زمان برگزار کرده‌ام.

وی با اشاره نظریه پایداری انرژی، گفت: با استفاده از این نظریه، افراد دارای معلولیت اگر حرکت محدودی دارند، می‌توانند با   اراده و انگیزه بیشتر محدودیت‌های جسمی و حرکتی خود را جبران کنند.

در قسمتی از این مراسم ژوبین علاقه‌بند مدیرعامل شرکت اسنپ با اشاره به سوابق همکاری‌های موفق شرکتش با مجتمع رعد، افزود: 2 سال پیش در مراسمی که به رعد دعوت شدم  آماری بیان شد که 2000 راننده دارای معلولیت در اسنپ مشغول به کار هستند و امروز این آمار به 11000 نفر رسیده و مجموع هزینه‌ای که شرکت اسنپ از محل عدم دریافت کمیسیون رانندگان دارای معلولیت و تخفیف به مسافران دارای معلولیت دریافت نکرده است، بالغ بر 20 میلیار تومان است.

در بخش دوم رویداد رعد تاک سحر تهرانی فرد وکیلی دعاوی حقوقی شرکت کافه بازار که با وجود نابینایی به زبان انگلیسی تسلط کامل دارد و زبان فرانسه را هم در حد خواندن و نوشتن اشراف دارد، از بی‌مهری‌های دستگاه‌های اجرایی به افراد نابینا برای جذب و همکاری گفت ودر این میان نگرش کافه بازار را که به جذب افراد توان‌یاب کمک می‌کند، قابل گسترش به سایر مراکز عنوان کرد.

مهران بیرامی ورزشگاه توان‌یاب هم که در اثر سانحه با موتور سیکلت از ناحیه دست راست دچار معلولیت شده است ،گفت: در مسابقه دو سرعت که در مجموعه آفتاب انقلاب برگزار می‌شد برای رقابت با افراد سالم از من  حتی ثبت نام هم نکردند و در نهایت با رضایت کتبی خودم نه شماره دادند خط پیست  من را مشخص کردند و من در قسمت چمن دویدم، اما در این مسابقه مقام اول را کسب کردم.      

 

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است