هنرنمایی معلولان در صحنه تماشاخانه استاد فقیه شیراز

هنرنمایی معلولان در صحنه تماشاخانه استاد فقیه شیراز

17 بهمن 1398

نکته شایان توجه در باره این گروه، معلولیت عوامل آن است. اعضای این گروه را افرادی تشکیل می‌دهند که هریک دچار ناتوانی جسمی حرکتی، ذهنی، شنوایی، بیماری ام. اس و دیگر انواع آن هستند.  

 

کارگردان این نمایش، پنجشنبه (هفدهم بهمن‌ماه) در گفت‌ و گو با ایرنا بیان کرد: نمایش "چرا بارون نمیاد" در پاییز سال 98 در جشنواره تئاتر معلولان خلیج فارس که در بندرعباس برگزار شد موفق به کسب پنج مقام شده است.

 

امرالله جمالی افزود: دستیابی‌ به مقام دوم بازیگری زن نابینا، مقام ویژه بازیگری معلول ذهنی، مقام ویژه طراحی صحنه و مقام ویژه متن به سبب پرداختن به موضوع معلولان از جمله موفقیت‌های این نمایش بوده است.  

 

وی، درونمایه این نمایش را ارایه تعریفی از فرهنگ معلولیت در جامعه عنوان کرد و بیان داشت: اینکه نحوه مواجهه مردم با معلولان چگونه است، چگونه باید باشد، نشان دادن انزواطلبی، جذب شدن معلولان به جامعه و شکوفا کردن توانایی‌های معلولان در این نمایش ارایه می‌شود.

 

جمالی همچنین با اشاره به همکاری سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی برای ارایه این نمایش، گفت: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز و فرهنگسرای شهروند با مهیا کردن فرصتی برای نمایش این اثر، این امکان را فراهم آورده‌اند تا صدای معلولان در قالب هنر شنیده شود، این رویکرد باید مدنظر همه دستگاه‌ها و سازمان‌های دغدغه‌مند در عرصه فرهنگی باشد تا شاهد شکوفایی هرچه بیشتر هنرمندان به ویژه معلولانی باشیم که تلاش شایان توجهی برای حضور در اجتماع و آموزش آموزه‌های فرهنگی به مردم دارند.

 

نویسنده نمایش "چرا بارون نمیاد" حمید وارسته و کارگردانی آن به صورت مشترک بر عهده امرالله جمالی و نرگس حاتمی است و فاطمه کشاورزی، امرالله جمالی، نسترن غدیری، رامین حیدری، علیرضا منصوری طهرانی و سیدمحمدسعیدعلیزاده در آن ایفای نقش می‌کنند.

 

نوازنده ویولون این نمایش، علی آقاحسینی و نور و صدا بر عهده علی اصغر جمالی است.

 

منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است