۹۰۰ هزار نفر از معلولان کشور مستمری معیشتی دریافت می‌کنند

۹۰۰ هزار نفر از معلولان کشور مستمری معیشتی دریافت می‌کنند

19 بهمن 1398

مصطفی سراج، مدیرکل مراکز غیردولتی سازمان بهزیستی کشور بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه مرکز توانبخشی و مراقبتی معلولین جسمی و حرکتی بهزیستی استان قزوین که در سالن اجتماعات این مرکز برگزار شد، اظهار داشت: از 23 هزار نفر افرادی که تحت پوشش بهزیستی هستند بیش از 16 هزار نفر به صورت دائم، مستمری و کمک هزینه معیشت را دریافت می‌کنند. 


سراج تصریح کرد: این مجموعه می‌‌تواند به درمان بیماران استان‌های همجوار کمک کند زیرا این مرکز واحد اقامتی دارد و مردم دغدغه رفت و آمد را نخواهند داشت.


وی افزود: علی رغم اینکه تمام تلاش خود را انجام دادیم تا معلولی در صف ارائه خدمت قرار نگیرد. اما متاسفانه سالانه به دلیل تصادفات جاده‌‌ای برخی از هموطنان دچار معلولیت می‌شوند، این مسأله خلاهایی را در کشور ایجاد می‌‌کرد و نیاز بود تا مرکزی با امکانات بالا این شکاف را تا حد زیادی پر کند.


سراج با اشاره به اینکه قزوین استانی پیشرو در ارائه خدمات به بیماران است، گفت: اگر دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در این زمینه کمک نماید مجموع خدمات مکملی به بیماران ارائه شده و در آینده این مجوعه به عنوان مرکز برتر در کشور معرفی خواهد شد.  

 

مدیرکل مراکز غیردولتی سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: هزینه‌ها در مراکز جسمی حرکتی بسیار زیاد است در حالی که اگر این مرکز بخواهد به فعالیت خود ادامه دهد نیازمند حمایت‌های مالی فراوانی از سوی دولت است.
 
 
منبع : تسنیم

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است