سرمربی جودو نابینایان: انتظار کسب مدال نباید به بار روانی تبدیل شود

سرمربی جودو نابینایان: انتظار کسب مدال نباید به بار روانی تبدیل شود

23 بهمن 1398

«محمدرضا حاج‌یوسف‌زاده» :‌ سه جودوکار نابینا و کم‌بینای ایران شانس حضور در پارالمپیک توکیو را دارند، اما براساس سیاست کیفی‌گرایی کمیته ملی پارالمپیک تنها «وحید نوری» و «محمدرضا خیرالله‌زاده» به توکیو خواهند رفت. بنابراین ورزشکارانی در کاروانی اعزامی ایران به توکیو جا خواهند داشت که شانس کسب مدال در این تورنمنت بزرگ را داشته باشند. این ۲ ورزشکار  جز نفرات برتر جدول رده‌بندی وزن خود هستند.

 

وی افزود: اینکه بگوییم چون جودوکاران ایران در جدول رده‌بندی در صدر یا جایگاه برتر هستند مدال کسب خواهد کرد، تنها پیش‌بینی‌های قبل از مسابقات است. مدال گرفتن و رفتن روی سکو از متغیرهای فراوانی تاثیر می‌پذیرد که یکی از آنها آمادگی ورزشکار است. شرایط مسابقه، آب و هوای ژاپن و آمادگی رقیبان از دیگر فاکتورهای تاثیرگذار است.

 

حاج یوسف‌زاده ادامه داد:‌ از نوری و خیرالله زاده انتظار مدال وجود دارد اما اینکه این انتظار را به یک بار روانی برای آنان تبدیل کنیم درست نیست آنچه پیش از مسابقه لازمه یک ورزشکار است، آرامش و تمرکز فکری است. ورزشکاران جودو در بخش نابینایان باید این آرامش را داشته باشند تا بتوانند بر روی تمرینات آماده سازی تمرکز کنند. تمریناتی که تا زمان برگزاری المپیک به صورت متوالی ادامه پیدا می‌کند.

 

او در پایان ابراز امیدواری کرد که این شیوه از برنامه‌ریزی و تمرکز بر روی اردوها سبب شود تا ۲ ورزشکار جودو نابینایان ایران با مدال خوشرنگ طلا در توکیو حماسه سازی کنند. داستان پارالمپیک برای تمام ورزشکاران جهان متفاوت از مسابقات جهانی و آسیایی است. در این جشنواره ورزشی کشورها با بهترین مهره‌های خود گام به توکیو می‌گذارند.

 

منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است