اولین کافه هنر معلولان در خراسان جنوبی افتتاح شد

اولین کافه هنر معلولان در خراسان جنوبی افتتاح شد

30 بهمن 1398

با هدف توانمندسازی و استفاده از ظرفیت معلولان اولین فروشگاه طرح کافه هنر در بیرجند افتتاح شد. علی عرب نژاد، مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی، امروز چهارشنبه 30 بهمن، در مراسم افتتاح اولین فروشگاه طرح کافه هنر در پارک خانواده بیرجند، با اشاره به قانون حمایت از حقوق معلولان گفت: دولت‌ها موظف هستند حقوق افراد دارای معلولیت را برای کار کردن، زندگی کردن و استفاده از حقوق شهروندی را مانند سایر افراد جامعه به رسمیت بشناسند و برای این افراد حق برخورداری از فرصت‌های برابر را فراهم کنند.



 وی ادامه داد: سازمان بهزیستی نیز این مهم را به عنوان یکی از استراتژی‌های اولیه خود در دستور کار قرار داده تا بتواند ضمن ایجاد فرصت برابر امکان توانمندسازی را برای معلولین فراهم آورد.



مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: در دهه فجر امسال اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد ریال برای افتتاح طرح‌ها و پروژه‌هایی در این زمینه اختصاص یافت.



عرب نژاد با اشاره به افتتاح کافه کامه گفت: در این طرح با تلفیق هنر و اقتصاد، فرصت ایجاد توانمندسازی را برای تعدادی از معلولین فراهم خواهیم کرد و امیدواریم این طرح به عنوان طرحی نمونه برای دیگر استان‌ها نیز قابل استفاده باشد تا گام مثبتی در زمینه توانمندی اقتصادی اجتماعی معلولین برداشته شود.



وی یادآور شد: این گونه فضاها می‌تواند محیطی برای گردهمایی معلولین، افزایش خودباوری، پیشگیری، دوری از ناامیدی و افسردگی و افزایش انضباط طلبی معلولان باشد.



جمیله رضازاده، معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی نیز ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص این کافه خاطرنشان کرد: در این محیط علاوه بر ارائه خدمات مرتبط با کافه، موسیقی و نقاشی نیز توسط اعضا انجام می‌شود.

 

وی این کافه را فرصتی برای فروش تولیدات و صنایع دستی معلولان دانست و یادآور شد: امیدواریم با افتتاح این گونه فضاها گامی در راستای توانمندی معلولان برداریم.
 
 
منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است