اردوهای غیر متمرکز روشی اشتباه برای ورزشکاران پارالمپیکی

اردوهای غیر متمرکز روشی اشتباه برای ورزشکاران پارالمپیکی

14 اسفند 1398

سرپرست انجمن وزنه برداری معلولان گفت: با برگزاری اردوهای غیر متمرکز نه تنها کنترلی بر عملکرد و وضعیت ورزشکاران پارالمپیکی نداریم بلکه روش اشتباهی است که می‌تواند جان ورزشکار را به خطر بیندازند.

 

محمد رضا میرشفیعی  پس از درگذشت سیامند رحمان اظهار کرد: متاسفانه بارها به سیامند درباره افزایش وزنش تذکر  و به او تاکید کرده بودم که وزنش در حال افزایش است و زودتر باید به فکر کاهش وزنش باشد ولی او این موضوع را خیلی جدی قلمداد نمی‌کرد.

 

وی افزود: اگر سیامند در اردوهای متمرکز شرکت می‌کرد قطعا از هر نظر تحت کنترل ما بود و می‌توانستیم با روش‌های علمی و اصولی و تغذیه او کنترل داشته باشیم و مانع افزایش وزن بیش از حد او شویم.

 

سرپرست انجمن وزنه برداری معلولان تصریح کرد: کمیته ملی پارالمپیک به خاطر این که سیامند در مسیر رفت و آمد از شهرستان به تهران کمتر آسیب ببیند از او خواسته بود اردوهای خود را به صورت غیر متمرکز و در شهرستان پیگیری کنند و وی تنها در اردوی که وصل به اعزام بود به تهران می آمد و در کنار سایر وزنه برداران قرار می‌گرفت. به اعتقاد من اردوهای غیر متمرکز زمانی مثمر ثمر است که یک کادر پزشکی مجرب در کنار ورزشکاران پارالمپیکی قرار گیرد که مرتب وضعیت جسمانی آنها از نظر تغذیه، روانشناسی و تمرینات مورد ارزیابی قرار گیرد.

 

وی ادامه داد: من نمی‌دانم در طی مدتی که سیامند رحمان در اردوهای غیر متمرکز حضور داشت آیا از کادر پزشکی مجرب برخوردار بود یا خیر و این که چقدر تمرینات خود را در این اردوها به صورت جدی پیگیری می‌کرد. اگر وی در اردوهای متمرکز شرکت می‌کرد ما می‌توانستیم وضعیت او را به طور مرتب مورد ارزیابی قرار دهیم تا چنین شرایطی برای او پیش نمی‌آمد.

 

میرشفیعی خاطر نشان کرد: من خود مخالف برگزاری اردوهای غیر متمرکز هستم و بارها در هر اردوی سیامند رحمان را به اردوهای متمرکز دعوت می کردم تا در کنار سایر ورزشکاران وزنه بزند و تمرینات خود را انجام دهد. اردوهای غیر متمرکز به اعتقاد من سمی برای ورزشکاران پارالمپیکی است که تحت هیچ شرایطی نمی‌توان ورزشکار را کنترل و مورد ارزیابی قرار داد. اگر وی در تهران بود شاید چنین مشکلی برای او پیش نمی‌آمد و امروز سیامند را در کنار خود  داشتیم.

 

وی در پایان زمان برگزاری اردوی تیم ملی پاراوزنه برداری را از روز جمعه 16 اسفند ماه عنوان کرد و گفت: قرار بود این اردو از 5 اسفند برگزار شود که به دلیل کنترل و پیشگیری ویروس کرونا و ضدعفونی کردن فدراسیون به تعویق افتاد و از روز جمعه 6 اسفند اردوی وزنه برداران مجددا برگزار می‌شود و تا 25 اسنفد ادامه دارد. البته ما در سال آینده از فروردین مسابقات امارات را پیش رو داریم که هنوز به ما اعلام نکردند امکان شرکت در این مسابقات را داریم یا خیر.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است