نیک‌پرست: می‌خواهم با سومین مدال پارالمپیک خداحافظی کنم/ برای کسب سهمیه توکیو وام گرفتم

نیک‌پرست: می‌خواهم با سومین مدال پارالمپیک خداحافظی کنم/ برای کسب سهمیه توکیو وام گرفتم

16 فروردین 1399

سجاد نیک پرست گفت: سال گذشته برای کسب سهمیه ورودی پارالمپیک توکیو در رشته دوومیدانی سعی کردم با دست فروشی و گرفتن وام خود را برای کسب سهمیه ورودی پارالمپیک توکیو آماده کنم که به دلیل شیوع ویروس کرونا متاسفانه مسابقات یکسال عقب افتاد.

 

نایب قهرمان بازیهای پارالمپیک ریو در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در بازیهای پارالمپیک ریو در رشته پرتاب نیزه موفق به کسب مدال نقره شدم و از آن زمان تا امروز به خاطر آسیب دیدگی که داشتم امکان شرکت در هیچ مسابقه ای را پیدا نکردم. متاسفانه در این چند سال کسی سراغی از من نگرفت که در چه شرایطی قرار دارم و آیا مشکلی برای ادامه فعالیت در رشته دوومیدانی نابینایان و کم بینایان دارم یا خیر.

 

این ورزشکار نابینا و کم بینا افزود: سال گذشته با وجود امکانات کمی که در شهرستان گناوه وجود دارد و با توجه به این که شغل و درآمد ثابتی ندارم با دست فروشی و با گرفتن وام از سازمان بهزیستی سعی کردم خود را برای مسابقات کسب سهمیه پارالمپیک توکیو آماده کنم که متاسفانه این مسابقات یکسال به تعویق افتاد.

 

وی خاطر نشان کرد: عقب افتادن بازیهای المپیک توکیو از یک طرف برای این که بتوانم با آمادگی بهتری در مسابقات کسب سهمیه شرکت کنم بسیار خوب است و از سوی دیگر چون مجبورم تا یک سال آینده از نظر مالی خود را برای حضور در بازیها تامین کنم مشکلات زیادی را برای من ایجاد خواهد کرد.

 

نیک پرست گفت: چون از بانک وام گرفتم برای پرداخت اقساط وام های خود مجبور شدم زمین کشاورزی که متعلق به پدرم بود را بفروشم تا اقساط بانک را پرداخت کنم. به هر صورت با تمام مشکلاتی که وجود دارد تلاش می کنم خود را برای مسابقات کسب سهمیه آماده کنم تا برای سومین بار در بازیهای پارالمپیک حضور پیدا کنم.

 

این ورزشکار نابینا و کم بینا افزود: صندوق حمایت از قهرمانان زمانی که در سال 2012 موفق به مدال پارالمپیک شدم در آن سال 370 هزار  تومان حقوق به من پرداخت می‌کرد و در سال 2016 که دومین مدال نقره خود را در ریو کسب کردم مبلغ واریزی صندوق از آن زمان تا الان چیزی حدود  470 هزار تومان است. سعی دارم در صورت حضور در المپیک توکیو و کسب سومین مدال خود از ورزش خداحافظی کنم چرا که از این وضعیت که حمایتی از ما نمی‌شود خسته شده‌ام.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است