تسهیلاتی برای خوب شنیدن

تسهیلاتی برای خوب شنیدن

26 اسفند 1398

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: در سال جاری مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال برای کاشت حلزون و تعمیر وسایل آن به افراد متقاضی پشت نوبت کمک صورت گرفته که بیشتر این افراد به دلیل حساسیت سن شنوایی زیر پنج و شش سال هستند. علی عرب نژاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: هم اکنون ۳۸۲۶ نفر ناشنوا تحت پوشش بهزیستی هستند.



وی افزود: در سال جاری مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال برای کاشت حلزون و تعمیر وسایل آن به افراد متقاضی پشت نوبت کمک صورت گرفته که بیشتر این افراد به دلیل حساسیت سن شنوایی زیر پنج و شش سال هستند.



مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: از این تعداد ۳۳ نفر کمک به تعمیر وسایل سمعک، چهار نفر کاشت حلزون و ۲۲ نفر نیز پشت نوبت انجام عمل کاشت در حال تکمیل پرونده هستند.



عرب نژاد ادامه داد: مبلغ کمک هزینه کاشت حلزون ۶۰ میلیون ریال و کمک به تعمیرات لوازم نیز حداکثر ۴۰ میلیون ریال است.



وی بیان کرد: همچنین در سال جاری واگذاری سمعک به ۱۴۳ نفر با اولویت کودکان و دانش‌آموزان داشته‌ایم.



مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: مرکز خانواده و کودک کم شنوا و ناشنوای آوای فرشتگان نیز به عنوان یکی از دو مرکز ارائه دهنده خدمات تخصصی-آموزشی، تربیت شنیداری و گفتاردرمانی کودکان کم شنوا و ناشنوا با ظرفیت ۵۶ نفر در راستای آموزش این کودکان فعالیت می‌کند.



عرب نژاد یادآور شد: مرکز خانواده کودک کم شنوا و ناشنوای ترنم در شهرستان قاین نیز در حال حاضر با پذیرش ۱۳ کودک ناشنوا و کم شنوا فعالیت می‌کند.


منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است