گروهی از توان یابان استان تهران با اجرای طرح حاتم حمایت شدند

گروهی از توان یابان استان تهران با اجرای طرح حاتم حمایت شدند

17 اردیبهشت 1399
طرح حاتم که مخفف حمایت از توان‌یابان مراکز است، پس از طی مراحل تصویب در کارگروه دائمی امدادرسانی مجتمع رعد و شورای راهبردی شبکه کمک با جلب مشارکت انجمن‌ها و مراکز فعال استان تهران در زمینه شناسایی و معرفی  نفرات واجد شرایط به مورد اجرا گذاشته شد.
 
>
 
به گزارش روابط عمومی مجتمع رعد؛ ۳۳۰ نفر از توان‌یابان مراکز و انجمن‌های رعد شرق،رعد پاکدشت، رعد پیشوا، رعد الغدیر، نابینایان ایران، توانبخشی عمل، جامعه معلولان ایران، آسیب نخاعی استان تهران و حمایت از بیماران اسکیزوفرنی (احبا) با دریافت کارت خرید اقلام معیشتی به ارزش ۲۵۰ هزار تومان از مزایای طرح حاتم استفاده کردند.
بر اساس این گزارش در طرح حاتم پیش‌بینی شده است با توجه به مشکلات مالی و معیشتی که در دوران قرنطینه و فاصله گذاری اجتماعی، اقتصاد خانواده افراد توان‌یاب را تهدید می‌کند با اجرای این طرح و توزیع ۱۰۰۰ سبد معیشتی در ۲ مرحله استانی و کشوری به ترتیب ۳۰۰ و ۷۰۰ خانواده را بر اساس شناسایی و معرفی مراکز رسمی و فعال افراد دارای معلولیت، مورد حمایت قرار دهد.
مقدمات طرح حاتم با شناسایی و تماس با مراکز رعد و سایر موسسات همکار استان تهران در مجتمع رعد آغاز شد و پس از دریافت فهرست مددجویان و نیز  دریافت کارت‌های خرید فروشگاه‌های محلی افق کوروش، کار توزیع آن‌هابین نمایندگان مراکز آغاز شد.
بر اساس اطلاعات دریافتی، کارگروه امداد رسانی مجتمع رعد درصدد است بلافاصله پس از اتمام مرحله نخست، وارد مرحله کشوری شود و از این رو اقدامات اولیه برای اطلاع‌رسانی به مراکز رعد در استان و شهرستان‌ها آغاز شده است و به محض دریافت سهمیه مرحله دوم بر اساس نظر مدیران مراکز مشمول به یکی از سریع‌ترین روش‌های ممکن کارت‌های مرحله کشوری به دست عزیزان توان‌یاب رسانده خواهد شد.
شایان ذکر است طرح حاتم یکی از کمپین های در دست اجرا شبکه کمک (کارگروه مهار کرونا) است که از همکاری و همگرایی شبکه‌های ملی و موسسات خیریه و نیکوکاری پدیده آمده و همزمان طرح حمایت از کودکان کار و حمایت از کولبران‌ را هم دنبال می‌کند.

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است